به گزارش افکار به نقل از مهر؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با بیان اینکه رواج زیرمیزی ارز به دلیل دونرخی بودن آن است، از بررسی نحوه واگذاری ارز در نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با حضور مقامات اقتصادی دولت خبر داد.

ارسلان فتحی پور درخصوص رواج زیرمیزی برای دریافت ارز ۱۲۲۶ تومانی اظهار داشت: متاسفانه دو نرخی بودن ارز موجب به وجود آمدن فسادی اقتصادی خواهد شد.

وی با تاکید لزوم نظارت بیشتر بر بانکها، گفت: عدم نظارت مستمر و قوی بر عملکرد بانکها معضلات مختلفی از جمله رشوه گرفتن‌های کلان برای انجام کارهای غیرقانونی را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم کلیبردرمجلس با بیان اینکه هفته آینده که کمیسیونهای تخصصی مجلس نهم تشکیل خواهند شد، نحوه واگذاری ارز را در کمیسیون اقتصادی بررسی خواهیم کرد، گفت: در نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی از نمایندگان وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دعوت می کنیم تا درباره چگونگی واگذاری ارز و نظارت بر آنها بحثو تبادل نظر کنیم.

پیش از این مهر گزارش داده بود: در شرایطی که از ابتدای سالجاری به دلایل متعدد از جمله افزایش نرخ ارز، عدم حمایت سیستم بانکی از نظام تولید و مشکلات ناشی از اجرای هدفمندی، قیمت کالاها رو به افزایش نهاد، برخی خبرها از رواج زیرمیزی برای دریافت ارز 1226 تومانی در کشور نیز حکایت دارد.