به گزارش افکار به نقل از فارس، قانونگذاران کنگره آمریکا با هدف تصویب ممنوعیت هر گونه اقدام نظامی علیه ایران متممی را به تصویب رساندند که از مدیر اطلاعات ملی آمریکا میخواهد ارزیابی نهادهای اطلاعاتی این کشور از عواقب حمله به ایران را گزارش کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی " تینک پراگرس "، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در رأی‌گیری که به صورت شفاهی برگزار شد، تصویب کرد که متممی به قانون اختیارات اطلاعاتی(IAAct) افزوده شود که مستلزم این است که مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را شامل ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از عواقب حمله به ایران ارائه دهد.

بنا بر این گزارش، " جان کونیرز " نماینده دموکرات میشیگان، " کیت الیسون " نماینده دموکرات مینسوتا و " باربارا لی " نماینده دموکرات کالیفرنیا به طور مشترک این اصلاحیه قانون اختیارات اطلاعاتی آمریکا را ارائه کرده‌اند.

این گزارش افزود: کونیرز و الیسون به طور مشترک همچنین از روند تصویب این متمم برای ضمیمه کردن آن به قانون اختیارات دفاعی آمریکا نیز که یک لایحه تخصیص بودجه عظیم است که احتمالا به زودی نیز تصویب می‌شود، استفاده کرده‌اند تا این لحن را که کنگره مجوز جنگ با ایران را صادر نمی‌کند به این قانون بیفزایند.

کونیرز نماینده دموکرات میشیگان در جلسه استماع روز گذشته کنگره پیش از برگزاری رأی گیری درباره این متمم قانون اعلام کرد: مقامات اطلاعاتی و نظامی کنونی و سابق آمریکا و اسرائیل نگرانی‌هایی را درباره این موضوع مطرح کرده‌اند که حمله به ایران می‌تواند احتمالا به ضربه سنگینی به اقتصاد جهانی منجر شود و یا حتی جنگی منطقه‌ای را تحریک کند و حتی ایران را به ساخت سلاح هسته‌ای تحریک کند.

وی افزود: با چنین عواقب شدیدی که توسط کارشناسان امنیت ملی داخلی و خارجی مطرح شده است، بسیار مهم است که نظرکارشناسی و منطق جمعی جامعه اطلاعاتی ما نیز به این مباحثافزوده شود.

پس از برگزاری رأی گیری در رابطه با این متمم قانون در جلسه روز گذشته کنگره، " دیلان ویلیامز " مدیر امور دولتی لابی صهیونیستی " جی استریت " که در مقابل لابی ایپک قرار می‌گیرد از رأی قانونگذاران آمریکایی در رابطه با تصویب متمم ایران تقدیر کرد.

وی در این رابطه گفت: رأی امروز بار دیگر تأیید می‌کند که کنگره هشدارهایی‌ را از کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی دریافت کرده که معتقدند حمله نظامی علیه ایران نه تنها در متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور شکست خواهد خورد بلکه آنرا نیز شدت خواهد بخشید.

ویلیامز ادامه داد: اعضای کنگره نهایتا نمیخواهند وارد درگیری شوند که در دستیابی به اهداف و نتایج آن شکست خواهد خورد و ضررهای سنگینی را برای نظامیان و متحدان ما به همراه خواهد داشت.