وی با اشاره به مصوبه این شورا پیرامون تعلیق شدن کلیه پروندههای مالیاتی گفت: نزدیک به ۶ ماه بود که به دنبال حل مشکل مالیاتی ایجاد شده برای اهالی سینما و تلویزیون بودیم زیرا بر اساس مواد ۱۵ و ۱۶ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳۹ قانون مالیات، مالیات تکلیفی به همراه جرائم سنگین برای تهیه کنندگان تعلق گرفته بود.

وی ادامه داد: این آیین نامه سال ۸۱ به تصویب هیات دولت رسیده بود و در سال ۸۶ اجرای شد که بر اساس آن بعضی دوستان تهیه کننده دچار بدهیهای سنگینی به اداره مالیات شدند.

علی اکبری افزود: اداره مالیات بعد از بررسی پرونده‌های اشخاص حقوقی درحال بررسی پروند‌های اشخاص حقیقی بود و با این روند تمامی افراد فعال در سینما مانند تدارکات و حتی هنروان نیز باید مالیات می‌دادند و بعضا مالیات‌ها هم بسیار بالا بود در حالی که بر اساس مصوبه مجلس و قانون هنرمندان ازپرداخت مالیات معاف هستند.

وی ادامه داد: در بررسی شورای عالی سینما مشخص شد که ماده ۱۳۹ هنرمندان را از مالیات معاف کرده است اما اجرا ماده ۱۵ و ۱۶ مخالف روح این قانون بود لذا بحثاصلاح آیین نامه مطرح شد و قرار شد این آیین نامه اصلاح شود.

عضو شورای عالی سینما افزود: لذا با تصویب شورای عالی سینما و دستور رئیس جمهور اجرای بند ل ماده ۱۳۹ تا ۶ ماه به حالت تعلیق در آمد تا آیین نامه اصلاح شود و مشکلات اهالی سینما حل شود.

وی بااشاره به مصوبه شورای عالی سینما درباره بررسی وضعیت مسکن مهر گفت: مصوب شد ۲ هزار واحد مسکن مهر برای هنرمندان و قشر آسیب پذیر فعال در سینما دراختیار سازمان سینمایی قرار گیرد این واحد‌ها در تهران در شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد قرار دارد ضمن انکه هنرمندان شهرستانی از واحدهای ساخته شده در شهرستان می‌توانند استفاده کنندهمچنین در صورت نیاز بازهم بر تعدا این واحد‌ها افزوده می‌شود.

وی از پیگیری مشکلات درمانی هنرمندان سینما خبر داد و افزود: طبق توافقات اولیه با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان شریعتی به صورت تخصصی به اهالی سینما اختصاص می‌یابد و هنرمندانی که مشکلات درمانی دارند می‌توانند با گرفتن معرفی نامه از سازمان سینمایی در بیمارستان شریعتی به صورت کامل و رایگان درمان شوند.

وی با اشاره به توجه احمدی‌نژاد و شورای عالی سینما به فعالیت صنوف سینمایی در کشور گفت: نگاه رئیس جمهور این است که وحدت و وفاق در بین اهالی سینما ایجاد شود و اختلافات حل شود نظر رئیس جمهور این است که با حضور کار‌شناسان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اساسنامه‌ای به نگارش در بیاید و باشگاه سینماگران ایران راه اندازی شود.

وی ادامه داد: در‌ ایام شعبانیه اخبار خوبی برای اهالی سینما منتشر می‌شود.

علی اکبری همچنین افزود: به پیشنهاد شهریار بحرانی قرار شد تا از فیلمنامه خهای ارزشی و فرهنگی و تاریخی که به دنبال معرفی قدمت فرهنگ و تاریخ کشور هستند حمایت جدی صورت بگیرد.