به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، اختلاف نظر شدید احمد رسولی نژاد به عنوان رئیس هیئت مدیره و علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل در پایان رقابتهای لیگ برتر آنقدر زیاد و عیان شده بود که حتی خوش بین ترین افراد هم نمی توانست پیش بینی کند که این دو فصل دوازدهم رقابتهای لیگ برتر را کنار یکدیگر سر کنند. اما سفری که فتح الله زاده به محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان به ترکیه داشت همه معادلات را برهم زد و در حالی که رسولی نژاد تاکید کرده بود که فتح الله زاده جزو گزینه های مدیر عاملی این باشگاه نیست، اما پس از بازگشت وی از ترکیه، فتح الله زاده در سمتش ابقا شد.

همان زمان برخی منابع خبری از ابقای فتح الله زاده به عنوان " ابقای موقت " نام بردند اما احمد رسولی نژاد در گفتگویی اعلام کرد که تعجب می کند چرا برخی از کلمه " موقت " برای مدیر عاملی فتح الله زاده نام می برند. او اعلام کرد که اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال به طور کامل از فتح الله زاده حمایت خواهند کرد.

البته همان زمان هم ابهامات زیادی در مورد دلایل ابقای علی فتح الله زاده وجود داشت و برخی عنوان کردند که او مانده است تا به وضعیت مالی باشگاه و میزان بدهی هایی که در سال گذشته برجای مانده است رسیدگی شود. در این مورد گفته می شود فتح الله زاده میزان بدهی سالهای گذشته باشگاه استقلال را چند میلیارد بیشتر کرده و اعضای هیئت مدیره او را نگه داشته اند تا تکلیف این بدهی ها مشخص شود.

اما مدیر عامل فصل گذشته استقلال که فضا را برای همکاری مناسب نمی دید خبر استعفایش را منتشر کرد و البته از سوی اعضای هیئت مدیره با واکنش هایی مواجه شد که مهمترین آن اظهار نظر احمد رسولی نژاد بود که اعلام کرده بود تا چند ساعت قبل که با فتح الله زاده صحبت می کرده خبری از استعفا نبوده و قرار چند نشست مهم را با هم گذاشته اند.

با این حال به نظر می رسد استقلال به عنوان یکی از دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران گرفتار بازیهای پشت پرده برخی مسئولان این باشگاه شده و به طور واضح مشخص نیست کسانی که باید برای این تیم تصمیمات درست و منطقی بگیرند و در فصل نقل و انتقالات آرامش را بر این باشگاه حاکم کنند، به دنبال چه هستند و چرا یک روز فتح الله زاده ابقا می شود و چند روز بعد استعفا می دهد.

وزارت ورزش و جوانان به عنوان متوالی این باشگاه باید با نظارت بیشتری اوضاع این تیم پرطرفدار را زیر نظر داشته باشد تا با ورود به لیگ دوازدهم آبی پوشان تهرانی با بحران های ریز و درشت مواجه نشوند. هر چند که احمد رسولی نژاد که رئیس هیئت مدیره استقلال است، همزمان معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان نیز هست و این می تواند ابزاری باشد برای کمک و سروسامان دادن به استقلال. اما اینکه چرا چنین اتفاقاتی در این تیم رخ می دهد مشخص نیست و کسی به درستی نمی داند پشت پرده این ماندن و رفتن ها چیست؟!