به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس کانادا اعلام کرد: فردی مسلح به رستوران شلوغی در یکی از پررفتوآمدترین مراکز تجاری تورنتو حمله کرد و مردم را در این رستوران هدف گلوله اسلحه خود قرار داد.

بنا بر اعلام پلیس کانادا، در این حادثه یک نفر به ضرب گلوله این فرد مسلح کشته و چندین نفر دیگر نیز زحمی شدند.

" بیل بلر " رئیس پلیس تورنتو اعلام کرد: این فرد مسلح که در مرکز تجاری " ایتون " واقع در مرکز شهر تورنتو اقدام به تیراندازی کرد، یک فرد خاص را هدف قرار داده بود، اما تعدادی از مردم بی‌گناه نیز قربانی این حادثه شدند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حال ۲ نفر از زخمی شدگان این حادثه تیراندازی در مرکز خرید ایتون تورنتو بسیار وخیم گزارش شده است که یکی از آنها یک نوجوان ۱۳ ساله است.

رئیس پلیس تورنتو در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه فرد ضارب پس از اینکه یک نفر را کشته و ۵ نفر دیگر را نیز زخمی کرد، از محل حادثه گریخته است، گفت: تحقیقات در این رابطه در جریان است و به طور حتم به زودی فرد یا افراد مسئول در این حادثه دستگیر خواهند شد.

وی افزود: از آنجایی که مرکز خرید ایتون یکی از بزرگترین و شلوغ ترین مراکز خرید در تورنتو است، این جنایت در این مکان آن هم در بعدازظهر روز شنبه که یکی از شلوغ‌ترین روزها و ساعات است، مردم این شهر را شوکه کرده است.

بنا بر این گزارش، تورنتو تا پیش از این به عنوان یکی از امن‌ترین شهرها در آمریکای شمالی شهرت داشت.

حوادث تیراندازی و خشونتهای خیابانی هر روزه در شهرهای مختلف آمریکا نیز گزارش میشود که از این پس به نظر می رسد باید شاهد چنین حوادثی در کانادا نیز باشیم.