به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد گلریز خواننده سنتی کشورمان ضمن بیان این مطلب افزود: رحلت امام خمینی (ره) برای ملت ایران و جهان اسلام فاجعه بزرگی بود زیرا برکات حضور ایشان از هر نظر غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: روز رحلت امام خمینی(ره) من در مسر محل کارم بودم که رادیو اعلام کرد روح بلند حضرت امام به ملکوت اعلی پیوست و پس از شنیدن این جمله، حالت بهت زدگی، ‌غم و اندوه و تاثر فراوان، جان من و وجود همه ایرانیان را فرا گرفت.

گلریز تصریح کرد: پس از شنیدن خبر از خدا خواستم تا توفیقی نصیب من کند و بتوانم سرودی بخوانم که برای این درد بزرگ مردم، مرهمی باشد.

وی اظهار داشت: همان روز رحلت امام(ره) محمد علی شکوهی، آهنگساز سرود " ای دریغا " با من تماس گرفت و من پس از حضور در دفتر وی، مطلع شدم که با رحلت امام خمینی(ره) استاد سبزواری شعری را فی البداهه سروده و پس از آن، شکوهی نیز ملودی اثر را بلافاصله ساخته است.

گلریز خاطرنشان کرد: هنگام خواندن ای دریغا حس عجیبی داشتم که به هیچ وجه قابل توصیف نیست و شب رحلت امام (ره) ما نوار ضبط شده سرود ای دریغا را به تلویزیون رساندیم و در این هنگام بود که تعجب همگان برانگیخته شد که چگونه تولید اثر فاخری همچون "ای دریغا" در طول یک روز و بدون هیچگونه پیش زمینه ای ممکن است.