به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب که روز گذشته نشستی فوقالعاده علیه سوریه تشکیل دادند، خواستار توقف پخش چند کانال تلویزیونی سوریه در ماهوارههای نایلست و عربست شدند.

این اقدام اعراب که در میان مردم سوریه و سران این کشور به اعراب مرتجع مشهور شده‌اند، در ادامه جنگ روانی و رسانه‌ای علیه سوریه است.

شورای وزیران اتحادیه عرب روز گذشته با حضور نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب، حمد بن جاسم نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر، کوفی عنان فرستاده سازمان ملل در امور سوریه و برهان غلیون رئیس شورای مخالفان‌ خارج‌نشین سوریه برگزار شد.

این شورا از مدیران عرب‌ست و نایل‌ست خواست تا «آنچه لازم است برای توقف پخش کانال‌های ماهواره‌ای رسمی و غیررسمی سوریه اتخاذ کند».

واکنش وزرات مطبوعات و رسانه‌های سوریه

در مقابل این اقدام اعراب، وزارت مطبوعات و رسانه‌های سوریه این تصمیم اتحادیه عرب را در قالب برنامه‌هایی دانست که سوریه را فرا گرفته است.

وزارت رسانه‌های سوریه این اقدام را «تروریسم رسانه‌ای» خواند و تاکید کرد این تروریسم را برخی کشورهای نفتی خلیج[فارس] با تکیه بر غرب وآمریکا در پیش گرفته‌اند تا حقیقت اتفاقات سوریه از چشم افکار عمومی دور بماند تا دروغ‌ها و افتراءات کانال‌های تلویزیونی علیه سوریه ادامه یابد.

در بیانیه‌ای که وزارت رسانه‌های سوریه منتشر کرد، این اقدام علیه شبکه‌های تلویزیونی سوریه در ادامه تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های سوریه قلمداد شد.

واکنش اتحادیه خبرنگاران سوریه: این اقدام برای ممانعت از رو شدن دروغ‌ها علیه سوریه بود

اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران سوریه نیز این اقدام را ظالمانه، بی‌سابقه، بی‌توجیه و مخالف همه اصول و قوانین و حقوق دانست.

اتحادیه خبرنگاران و روزنامهنگاران سوریه در بیانیهای که نسخهای از آن در خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) منتشر شد، تاکید کرد: بسیار عجیب است که شورای وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست دوحه خواستار توقف شبکه های سوری در ماهوارههای عربست و نایلست شده است و این اقدام، هیچ معنایی ندارد جز اینکه تلاشی است برای اینکه دروغها و ادعاهای غلط علیه سوریه فاش نشود.