کتابی که ۱.۶ میلیون دلار فروخته شد + عکس

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از ال پاییس اسپانیا، جلد کتاب تن تن در آمریکا توسط هرج هنرمندی که برای اولین بار این خبرنگار ماجراجو را طراحی و تصویر کرده است، روز شنبه در یک حراجی در پاریس به قیمت ۱.۳ میلیون یورو(۱.۶ میلیون دلار) فروخته شد. مالک قبلی این جلد کتاب را در سال ۲۰۰۸ به قیمت ۷۶۴ هزار و ۲۱۸ یورو خریداری کرده بود که تا پیش از این حراج رقم قابل توجهی محسوب میشد.

«جورجس رمی» نویسنده هلندی با نام مستعار «هِرج» برای اولین بار مجموعه کتاب‌های مصور ماجراهای تن تن در سال ۱۹۲۹ منتشر کرد.

جلد کتاب «تن تن در آمریکا» نقاشی سرخپوستان آمریکایی را نشان می‌دهد که به تن تن که با لباس کابویی در حال استراحت است، نزدیک می‌شوند. این نقاشی جلد با تکنیک رنگ و گواش خلق شد و این کتاب در سال ۱۹۳۴ انتشار یافت. در حال حاضر تنها ۵ طرح جلد از کتاب‌های تن تن باقی مانده است.

این حراج بخشی از نمایشگاه آثار به جا مانده از تن تن بود که در پاریس برگزار می‌شد.

مجموعه کتاب‌های تن‌تن یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها برای نوجوانان محسوب می‌شوند و تا به امروز نزدیک به ۲۰۰ میلیون از کتاب‌های او در سراسر جهان فروخته شده‌اند؛ این کتاب‌ها به ۵۰ زبان دنیا ترجمه شده اند.

سال گذشته نیز استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور هالیوود از روی یکی از ماجراهای تن تن با عنوان تن تن و راز اسب شاخدار انیمیشنی سه بعدی ساخت و قسمت دیگری از مجموعه داستانهای تن تن نیز به زودی توسط وی ساخته میشود.