به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، اعتراضها در مصر نسبت به حکم صادره درباره "حسنی مبارک"، رئیس جمهوری مخلوع مصر و همدستانش همچنان ادامه دارد.

روز گذشته دادگاه جنایی قاهره به ریاست " احمد رفعت " تشکیل جلسه داد و در قضیه کشتار تظاهرات کنندگان مصری در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه مصر حکم حبس ابد برای " حسنی مبارک " و " حبیب العادلی "، وزیر کشور مبارک صادر کرد.

دادگاه جنایی قاهره در این بین جمال و علاء مبارک، ‌ دو پسر رئیس جمهوری مخلوع مصر و ۶ معاون بلندپایه وی را از اتهام دست داشتن در کشتار تظاهرات‌ کنندگان مصری تبرئه کرد.

در ادامه دادگاه جنایی اتهام فساد مالی به تمام متهمان را وارد ندانست و به این ترتیب آنها را از دو اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت تبرئه کرد.

این احکام کافی بود تا آتش خشم مردم انقلابی مصر در همان دادگاه و محیط بیرونی آن شعله‌ور شود و پس از آن تظاهرات‌کنندگان مصری با حضور در میدان التحریر واقع در مرکز قاهره اعتراض خود نسبت به تبرئه حسنی مبارک، و جمال و علاء مبارک و وزیر کشور مبارک از اتهام کشتار تظاهرات‌کنندگان این کشور و فساد مالی ابراز کردند.

در این میان ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی و حزبی مصر با دادن فراخوان‌هایی با رد جکم صادره توسط دادگاه خواستار برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های اعتراض آمیز شدند.

تظاهرات‌کنندگان مصری شعارهای " حکم دادگاه مصر باطل است "، " مردم خواهان براندازی نظام هستند " و " انتخابات و حکم دادگاه باطل است " را سردادند و اعلام کردند که انقلاب ۲۵ ژانویه همچنان ادامه دارد و شورای عالی نیروهای مسلح مصر باید برکنار شود.

اعترض‌های مردمی تنها به میدان التحریر قاهره محدود نمی‌شد، بلکه مناطق و شهرهای مختلف مصر نیز پس از اعلام حکم مبارک و همدستانش صحنه اعتراض‌های مردمی بود، ‌ " میدان الساعه " در شهر " دمنهور " شاهد برگزاری بزرگترین تظاهرات در این منطقه از زمان وقوع انقلاب مصر بود. تظاهرات‌کنندگان تصاویر شهدای انقلاب این کشور را در دست داشتند. در این تظاهرات اعضای گروه‌های مختلف مصری از جمله جماعت اخوان ‌المسلمون نیز مشارکت داشتند.

جماعت اخوان ‌المسلمون مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که صدور احکام دادگاه علیه حسنی مبارک و معاونان وی " شوک برانگیز " بوده است.

این بیانیه تاکید کرده است که خانواده شهدا و ملت مصر نسبت به این احکام شوک زده شدند و این سوال بار دیگر مطرح می‌شود که چه کسی در کشتار انقلابیون مصری دست داشته است.

در ادامه بیانیه اخوان ‌المسلمون تاکید کرده است که ما شاهد ممانعت از ارائه ادله محکمه پسند به دادگاه بودیم و به این ترتیب خون شهدای انقلاب پایمال می‌شود و قاتلان جنایتکار محاکمه نمی‌شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: معنای این حکم آن است که تنها سر نظام سابق قطع شده و باقی آن پا برجا است. مردم مصر باید نسبت به انقلابشان احساس خطر کنند. از تمام گروه‌های ملی و انقلابی می‌خواهیم تا نشستی فوری برای بررسی این مساله برگزار کنند.

اعتراض‌ها در میدان التحریر قاهره همچنان ادامه دارد و مردم مصر شب گذشته با تظاهرات در منطقه " محله الکبری " در اعتراض به حکم دادگاه حسنی مبارک و همدستانش شعار " انقلاب انقلاب تا پیروزی " سر دادند و عکس‌های " احمد شفیق " به عنوان مزدور حسنی مبارک و راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور را پاره کردند.

در تظاهرات روز و شب گذشته در اعتراض به حکم دادگاه حسنی مبارک، اعضای احزاب سیاسی مختلف مصر شرکت داشتند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت مصر در جریان تظاهرات روز گذشته معترضان به حکم دادگاه حسنی مبارک و همدستانش ۱۱۳ نفر مجروح شدند، وزارت بهداشت مصر سخنی از شمار کشتههای این اعتراضها به میان نیاورد، در حالی که منابع خبری مصری روز گذشته از کشته شدن ۶ نفر خبر داده بودند.