به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ساعت ۳ بامداد اول خرداد مأموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان یک درگیری منجر به قتل در میدان مقدمقرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد؛ همزمان با حضورتیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل جنایت و آغاز تحقیقات، در بررسی های اولیه مشخص شد که جنایت در یک نزاع و درگیری، میان دو نفر به اسامی " مهرزاد(۳۴ ساله) و " موسی(۴۶ ساله) زخ داده است و در حضور یک زن و شوهر به اسامی " فاطمه. ر "(۳۸ ساله) و " علی. ه "(۳۷ ساله) به وقوع پیوسته که مهرزاد، طبق نظریه پزشکی قانونی، به علت اصابت جسم نوک تیز به قفسه سینه به قتل رسیده و " موسی. ب " نیز که آثار جراحت های ناشی از اصابت جسم تیز بر روی دست، کتف و گردنش کاملا مشخص بود، برای درمان به بیمارستان سینا منتقل شد. در برسی های بعدی مشخص شد فاطمه و علی نیز، پس از درگیری از محل متواری شده اند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، بلافاصله کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان اقدام به دستگیری موسی که اعتیاد به مصرف مواد دارد کرده و در همان تحقیقات مقدماتی، موسی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

قاتل ۴۶ ساله در بازجویی ها به ماموران گفت: زمان حادثه در خانه نشسته و مشغول شام خوردن بودم که ناگهان صدای صحبت های بلند دو مرد را شنیدم که در حال جر و بحثکردن بودند؛ به داخل اتاقی که مهرزاد و علی در آن بودند رفته تا ببینم چه صحبت هایی رد و بدل می شود که پس از چند دقیقه، میان من و مهرزاد مشاجره و جر و بحثاتفاق افتاد؛ ناگهان چاقویی را که در پشت کمرم قرار داده بودم، به قصد ترساندن مهرزاد، بیرون کشیده اما مهرزاد به سمت من آمد که چاقو به مهرزاد خورد و محل چاقو شروع به خونریزی کرد.

متهم مدعی شد: علی با قمه به دست و سر و گردنم چندین ضربه زد و قصد کشتن من را داشت. بلافاصلهبه طبقه پائین ساختمان فرار کردم و علی و زنش(فاطمه) نیز از محل فرار کردند.

موسی در خصوص انگیزه اصلی خود در خصوص درگیری منجر به قتل، به کارآگاهان گفت: " به خاطر تهمتی که مقتول به من زده بودعصبانی و ناراحت بودم و ه خاطر فحاشی های رکیک و ناسزا گفتن های مهرزاد، با ضربات چاقویی که از آشپزخانه برداشته و در کمرم پنهان کرده بودم ضرباتی را به او وارد کردم.

با اعتراف صریح موسی به ارتکاب جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به علت حضور علی و همسرش در درگیری و متواری شدن آنها از محل وقوع جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، دستگیری این زن و شوهر را در دستور کار خود قرار دادند.

تحقیقات در خصوص این زن وشوهر نشان داد که علی و همسرش، هر دو اعتیاد شدیدی به مصرف کراک و شیشه داشته و چند روز قبل از وقوع جنایت نیز با مراجعه به موسی اقدام به اجاره یک اتاق در منزل پدری وی کرده و پس از جنایت نیز از محل متواری شده اند.

با وجودنامشخص بودن محل فرار علی و همسرش، کارآگاهان اداره دهم با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این زن و شوهر در شهرستان سمنان شدند که بلافاصله هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی سمنان انجام و هر دو نفر پس از دستگیری توسط پلیس آگاهی سمنان و جهت انجام تحقیقات تکمیلی، روز دهم خرداد به اداره دهم پلیس آگاهی تهران انتقال داده شدند.

همزمان با علی و فاطمه به اداره دهم، تحقیقات پلیسی از آنها در دستور کار قرار گرفت و هر دو در اظهاراتشان صراحتا به حضور خود در محل جنایت اعتراف کردند.

علی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: مهرزاد یکی از دوستانم بود که در شب حادثه پیش من آمده بود و در حال خوردن چای بودیم که ناگهان موسی وارد اتاق شد و پس از چند دقیقه با مهرزاد درگیری لفظی پیدا کرد. ناگهان موسی با چاقویی که از کمر خود در آورده بود به مهرزاد حمله ور شد. من که برای جدا کردن آنها بلند شده بودم، به سمت موسی حمله ور شدم و پس از زدن او از خانه فرار کردیم.

فاطمه نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در شب حادثه مهرزاد که از دوستان همسرم بود، به خانه ما آمده بود و هر سه نفر نشسته بودیم و در حال صحبت کردن بودیم که ناگهان موسی وارد اتاق شد و با مهرزاد جر و بحثکرد. آن دو از قبل با باهم درگیری داشتند. تا مهرزاد از جایش بلند شد، موسی چاقو در آورد و به سر و سینه مهرزاد فرو کرد. همسرم تا این صحنه را دید، چاقوی مهرزاد را از روی زمین برداشت و دو ضربه به موسی زد تاچاقو را رها کند. به محض افتادن چاقو، دست مرا گرفت و از ترس، هر دو از آنجا فرار کردیم. من هیچ نقشی در قتل نداشتم و فقط فریاد می کشیدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با دستگیری متهم اصلی پرونده و اعتراف صریح به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت برای موسی صادر و برای انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه اصلی جنایت در اختیار اداره دهم قرار گرفته است. علی و همسرش نیز با توجه به حضورشان در محل جنایت و درگیری آنها با متهم اصلی پرونده و فرار از صحنه ، با قرار بازداشت موقت و به دستور بازپرس پرونده ، جهت تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم قرار دارند.