به گزارش افکارنیوز به نقل از آنا، جمهوری آذربایجان با امضا قراردادی، اقدام به خرید هواپیماهای بدون سرنشین به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی کرد.

قرارداد بزرگ خرید سلاح از اسرائیل توسط باکو اخیراً امضا شده است؛ این قرارداد بین دولت جمهوری آذربایجان و مؤسسه هوافضای اسرائیل منعقد شده است.

مذاکرات بین جمهوری آذربایجان و اسرائیل در خصوص فروش هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین مدت زیادی به طول انجامیده و هم‌اکنون در حال حصول نتیجه است.

حجم این مقاوله‌نامه از قرارداد فروش هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل به ترکیه بیشتر است.

این گزارش، نوع هواپیماهای خردیداری شده را به طور دقیق ذکر نمی‌کند اما تصریح می‌کند که " این هواپیماها قادر به پروازهای طولانی مدت هستند و بوسیله موشک‌های مدرن مجهز شده و می‌توانند اهداف را به دقت مورد هدف قرار دهند. "

براساس گزارش اسلام تایمز، پیش از این جمهوری آذربایجان از رژیم صهیونیستی هواپیماهای " اربیتر " و " آیراستار " خریداری کرده بود

در ادامه این همکاری‌ها، اسرائیل با انعقاد یک قرارداد بین شرکت البیت سیستم و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مونتاژ این هواپیماها را در باکو آغاز کرده است.

در ماه فوریه امسال نیز قرارداد خرید سلاح به ارزش ۱.۶ میلیارد دلاری بین جمهوری آذربایجان و اسرائیل رسانه‌ای شده بود.

جمهوری آذربایجان پیش از این در ادامه خرید تجهیزات نظامی از رژیم صهیونیستی، ۶ موشکهای دریایی گابریل ۵۲۲، ۱۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین هرون و سرچر، ۱۰ راکت باراک ۸ و تعدادی رادار "Green Pine" خریداری کرده بود.