به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، بازتاب اظهارات سردار سرلشکر رحیم صفوی در مورد پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا یا رژیم صهیونیستی، ساخت پایگاه ماهواره ای جدید از سوی ایران، انتقاد جمهوری خواهان از اوباما در موضوع حملات سایبری و اظهارات غیرمعقول سران عرب علیه ایران، از جمله مهمترین عناوین امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

یکی از مهمترین اخبار امروز رسانه های جهان درباره ایران، بازتاب اظهارات روز گذشته سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی است. آقای صفوی در سخنانی درباره نقاط ضعف آمریکا و رژیم صهیونیستی در مقابل ایران هشدار داده و گفته بود سیاستمداران و نظامیان آمریکا به خوبی آگاهند که همه پایگاه های آنان در منطقه در تیررس موشک های ایران قرار داشته و بسیار آسیب پذیرند. وی همچنین هشدار داده موشک های ایران می توانند به همه نقاط اسرائیل برسند.

خبرگزاری «رویترز» ضمن انتشار این سخنان، نوشته به عقیده تحلیلگران، یکی از اهداف فرماندهان نظامی ایران از این گونه سخنان، هشدار دادن به غرب در مورد امکان قطع جریان صادرات نفت در صورت حمله احتمالی آمریکا یا رژیم صهیونیستی است. روزنامه های «گالف تایمز»، «دیلی استار»، «نشنال» و تعدادی دیگر از مطبوعات داخل و خارج از منطقه این اظهارات را بازتاب داده اند.


مطلب مهم دیگری که امروز به شدت مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، خبر ساخت پایگاه جدید پرتاب ماهواره ها در ایران است. روز گذشته سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع با اعلام این خبر گفت ۸۰ درصد کار ساخت فیزیکی این پایگاه به اتمام رسیده و این پایگاه به نام حضرت امام خمینی(ره) نامگذاری شده است. روزنامه «گلوبال پست» ضمن انتشار این خبر نوشته ساخت چنین پایگاهی، موجب بروز نگرانی هایی در غرب شده، زیرا فناوری موردنیاز به کار گرفته شده در آن، مشابه فناوری ساخت کلاهک های هسته ای بین قاره ای است.

این خبر که ابتدا توسط «آسوشیتد پرس» در غرب منتشر شد، در «بلومبرگ»، «فاکس نیوز»، «گالف تودی» و «تایمز اسرائیل» نیز بازتاب یافته است.

روزنامه «نیشن» پاکستان به نقل از خبرگزاری فرانسه از انتقاد شدید «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه آمریکا از دولت اوباما خبر داده است. مک کین دولت اوباما را به دلیل ناتوانی در جلوگیری از افشای جزئیات حمله سایبری به ایران مورد انتقاد قرار داده است. وی گفته ما می دانیم که این این گونه اطلاعات از درون دولت به خارج درز می کند به همین جهت به نظر می رسد باید تحقیق دقیقی در این باره انجام دهیم.

در مجموع، اظهارنظرها و تحلیل ها در مورد موضوع حمله سایبری آمریکا به ایران همچنان در میان تحلیلگران و رسانه ها ادامه دارد. دو مورد از این تحلیل ها امروز از سوی خبرگزاری فرانسه و نیز «فوربس» انتشار یافته اند. خبرگزاری فرانسه با اشاره به سابقه «استاکس نت» و اینک نیز ویروس «فلیم»، از وجود یک جنگ سایبری طولانی مدت میان ایران و آمریکا خبر داده است. فوربس هم با دیدی فنی به بررسی برخی جنبه های موضوع جنگ سایبری پرداخته است.

در ادامه اظهارات غیرمعقول سران کشورهای عرب خلیج فارس علیه ایران، روزنامه «کویت تایمز» خبر جدیدی در این باره منتشر کرده است. به نوشته این روزنامه، سخنگوی پارلمان عرب از ایران خواسته از مداخله در امور داخلی کشورهای عرب خودداری کند. وی همچنین مدعی شده ایران برای برداشتن فشار بین المللی از روی دوش خود، سعی دارد به شکاف های قومی و قبیله ای در کشورهای عرب دامن بزند و از ایران خواسته این کار را متوقف کند.

در نهایت، خبرگزاری ریانووستی روسیه دستور کار نشست اتحادیه اروپا- روسیه را اعلام کرده که امروز و فرداد در سنت پترزبورگ برگزار می شود. به نوشته این خبرگزاری، موضوع سوریه و ایران نیز از جمله مسائل مطرح در این نشست است و مسئله برنامه هسته ای ایران در چارچوب موضوعات مربوط به امنیت بین المللی مورد بحث قرار می گیرد.