به گزارش افکارنیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و جوانان آزادکار کشورمان با توجه به نادواریهای صورت گرفته و اعمال نفوذ کشور میزبان با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز و کسب ۷۵ امتیاز با شایستگی به قهرمانی دست یافتند و تیم قزاقستان دوم شد.

بر این اساس نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم این رقابت‌ها به شرح زیر است:

در ۵۵ کیلو فرزاد عموزاده پس از استراحت در دور نخست در دور دوم جاویر از هند را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل یوکی تاکاهاشی از ژاپن شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در دیدار رده‌بندی یو سئو هونگ از کره‌جنوبی را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

آرش دنگسرکی در ۶۰ کیلو در دور نخست هون جی یون از کره‌جنوبی را با نتایج یک بر صفر و ۳ بر صفر شکست داد و در دور بعد در دو تایم ماساکازو کومویی از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دنگسرکی در این مرحله نیز با شکست میرجان آشیروف از قزاقستان فینالیست شد. نماینده کشورمان

در دیدار فینال باجرانگ از هند را با نتایج ۶ بر صفر و ۲ بر یک شکست داد و به مدال طلا رسید.



در ۶۶ کیلو علی اصغر جبلی در دور نخست با نتایج یک بر صفر و ۳ بر یک از سد ماماتوف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد نیز لی سئونگ بونگ از کره‌جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. جبلی در این مرحله راها پراوین از هند را با نتایج یک بر صفر و ۲ بر یک شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال بولات ساکایف از قزاقستان را در دو تایم و با نتایج مشابه یک بر صفر شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

در ۷۴ کیلو علی شفیع‌زاد در دور نخست یان ژلینگ از چین را شکست داد. وی در دور بعد نیز از سد شابردیف از ترکمنستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شفیع زاد در این مرحله نیز با برتری مقابل عبدل کوچافر از افغانستان به دیدار فینال راه یافت، اما در دیدار نهایی مقابل ابوبکر تورگایف از قزاقستان با نتایج صفر بر ۵، صفر بر ۴ مغلوب شد و صاحب مدال نقره شد.

در ۸۴ کیلو محمدجواد ابراهیمی در دور نخست مقابل شاوکاتجان از ازبکستان به برتری دست یافت، وی در دور دوم یرالی عبدراشف از قزاقستان را برد. ابراهیمی در نیمه نهایی نیز باتدورج نامخای از مغولستان را شکست داد و فینالیست شد. وی در فینال سومور از هند را با نتایج ۳ بر ۲ و ۳ بر صفر شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در ۹۶ کیلو احسان زندیه پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ریو هو مین از کره جنوبی را با نتایج یک بر صفر و ۳ بر صفر شکست داد، وی در نیمه نهایی نیز شو یاسودا از ژاپن را شکست داد و راهی فینال شد. زندیه در دیدار فینال مقابل اینکار یرموکانبت از قزاقستان با نتایج صفر بر ۵ و یک بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

روز گذشته و در نخستین روز این مسابقات عبدالله قمی در ۱۲۰ کیلو مدال طلا را بر گردن آویخت و حمید خلیلی در ۵۰ کیلو به مدال نقره رسید.

تیم کشتی آزاد جوانان کشورمان پس از کسب عنوان قهرمانی در آسیا ساعت ۳ بامداد سهشنبه (۱۶ خردادماه) به کشور باز میگردد.