به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "میت رامنی" کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاستجمهوری آمریکا سرانجام موفق شد پس از ۴ ماه رقابتهای انتخابات مقدماتی در میسوری، حداکثر آراء در این ایالت را نیز از آن خود کند.

بنا بر این گزارش، رامنی در شرایطی روز گذشته حداکثر آراء مورد نیاز در انتخابات مقدماتی ایالت میسوری را نیز از آن خود کرد که هفته گذشته با پیروزی در انتخابات میان دوره تگزاس موفق شد حداکثر آراء مورد نیاز برای شرکت در دور نهایی انتخابات را نیز بدست آورده و به عنوان کاندیدای برتر جمهوریخواهان دیگر رقبای خود را کنار بزند.

کاندیداتوری نهایی رامنی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سوی حزب جمهوریخواه قرار است اواخر ماه آگوست در مراسمی که در ایالت فلوریدا برگزار می‌شود، رسما اعلام شود.

بنا بر آمار منتشر شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، رامنی در ایالت تگزاس با بدست آوردن ۸۸ رأی دیگر از حدنصاب یکهزار و ۱۴۴ رأی مورد نیاز برای پیروزی در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عبور کرده بود و به طور حتم به عنوان کاندیدای منتخب جمهوری خواهان به دور نهایی این رقابت ها راه خواهد یافت. وی در میسوری نیز موفق شد ۳۱ رأی دیگر را به خود اختصاص دهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هفته اول ماه نوامبر سال جاری میلادی در سراسر این کشور به طور همزمان برگزار می شود. و میت رامنی از حزب جمهوریخواه و باراک اوباما از حزب دموکرات کاندیداهای اصلی شرکت کننده در این انتخابات هستند.