به گزارش افکارنیوز به نقل از خودرو، کریگ مککاو یکی از پیشگامان در صنعت تلفن همراه بود و در سال ۱۹۹۳ شرکتش را به قیمت ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به کمپانی AT&T فروخت.
ماشین جدید او با رنگ سبز تیم UDT - Laystall و شماره شاسی ۳۵۰۵ به استرلینگ ماس تحویل داده شد، اما او هرگز با آن مسابقه نداد. ماس در ۲۳ آپریل ۱۹۶۲ بعد از یک تصادف شدید برای همیشه اتوموبیلرانی را کنار گذاشت. در عوض یک بریتانیایی ماشین را خرید و با آن در لهمان مسابقه داد. با این حال نام استرلینگ ماس در پشت صندلی راننده حفظ شد.
تنها ۳۹ دستگاه از مدل ۲۵۰ بین سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ ساخته شد و قیمت فراری استرلینگ ماس در طول پنجاه سال گذشته به شدت افزایش یافته است.
گرانترین ماشین جهان یک فراری است
در سال ۱۹۹۶ قیمت این فراری سه میلیون و پانصد هزار دلار بود و سه سال بعد به هشت میلیون و پانصد هزار دلار افزایش یافت. به نظر میرسد این روزها با وجود رکود در اقتصاد جهان تعداد کلکسیونرهای ماشین به شدت افزایش یافته و همین باعثافزایش شدید قیمتها شده است.
تنها در چند هفته گذشته هشت فراری کلاسیک با مجموع ارزش صد میلیون دلار در حراجیهای مختلف فروخته شده است.
رالف لورن، طراح لباس آمریکایی و نیک میسون از گروه موسیقی پینک فلوید از دیگر مالکان فراری ۲۵۰ هستند.
شناسه خبر:
۱۰۹۸۷۴
گرانترین ماشین جهان + عکس
یک فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲ رکورد گرانترین خودروی جهان را شکست. این ماشین که نمونهای کمیاب از این نسل از فراری است و برای استرلینگ ماس، راننده انگلیسی ساخته شده بود، توسط کریگ مککاو، کلکسیونر آمریکایی به قیمت ۳۵ میلیون دلار خریداری شد.
۰