بازار تنظیم نشد

افکار نیوز: در حالی که کمتر از ۱۰ روز تا آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده، موج جدید افزایش قیمت برخی از اقلام خوراکی در بازار آغاز شده است.
در سالهای گذشته در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا در بازار مصرف، برخی با احتکار، کالاها را نایاب کرده و گران تر می فروختند که با مبارزه علیه چنین رویه ای و با جریمه های سنگین سعی شد تا کالاها ارزان تر به دست مصرف کننده برسد اما باز هم گویا این سیاست نتوانسته کنترل بازار را به دست متولیان آن بیاندازد و در این روزها باز هم افزایش قیمت در برخی کالاهای خوراکی مشاهده می شود.

گرانی حبوبات و رب گوجه فرنگی

یکی از اقلامی که این روزها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان گران تر شده، رب گوجه فرنگی است. یکی از عمده فروشان مواد غذایی در این رابطه می گوید: از نیمه شعبان برخی از اقلام خوراکی افزایش قیمت داشته اند. البته عمده فروشی ها نمی توانند قیمتها را افزایش دهند اما در خرده فروشی ها قیمتهای درج شده بر روی کالا فروخته می شود که الان یکی از کارخانه‌های رب گوجه فرنگی قیمت را از ۱۶۰۰ تومان به ۱۹۰۰ تومان افزایش داده است.

حبوبات و قند و شکر نیز گرانی را در این روزها تجربه می کنند و از آنجایی که جزو پرمصرف ترین‌ها در این ماه هستند تاثیر زیادی را در خرید می گذارند. بنابر گفته عمده فروشان، شکر از کیلویی ۱۰۰۰ تومان به ۱۱۰۰ تومان رسیده است و قند نیز با ۲۰۰ تومان افزایش کیلویی ۱۴۰۰ تومان به فروش می رسد.

این فروشنده ادامه داد: در حال حاضر حبوبات نیز ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان از نیمه شعبان گران تر شده است و امکان گران تر شدن این اقلام نیز وجود دارد.

ثبات در قیمت برنج

برنج که از اقلام ضروری در سبد خانوار محسوب می شود همچنان ثبات خود را در بازار حفظ کرده است و با همان نرخ پیشین به فروش می رسد. انواع برنج ایرانی در عمده فروشی های تهران از ۲۵۰۰ تومان تا ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد و برنج هندی دانه بلند هم هر کیلوگرم ۱۷۰۰ تومان است.