به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، مرتضی رئیسی در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسهساز استان اردبیل با اشاره به اينكه مجمع خیرین مدرسهساز کشور ۸۰ هزار عضو داخل کشور و خارج از کشور دارد، تصريح كرد: مجمع خیرین با داشتن بیش از ۸۰ هزار عضو داخل کشور و خارج كشور توانسته صدها مدرسه را تکمیل و راهاندازی کند، به طوری که انجمن خیرین مدرسهساز ۳۴ درصد مدارس کشور را با همت و تلاش اعضا عهدهدار هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه روزانه ۵۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش و نظام تعلیم تربیت می‌شود، گفت: تا تیرماه ۹۳ تمام مدارس تخریبی در کشور حذف می‌شوند.

وی با یادآوری اینکه روزانه هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای جدید به فضاهای آموزشی کشور افزوده شده است، افزود: طبق برآورد هر ۲ ساعت یک پروژه در کشور ساخته می‌شود.

رئیسی به عملکرد این سازمان اشاره کرد و گفت: از مهر ماه ۸۴، حدود ۱۷/۸ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور ساخته شده که همه اینها از محل اعتبارات مشارکت‌های مردمی بوده است.

وی افزود: طی سال‌های ۸۴ تا پایان سال ۹۰، حدود سه میلیون متر مربع فضای آموزشی مشارکتی در کشور ساخته شده است.

رئيسي با بيان اينكه در حال حاضر در راستای تخریب و مقاومسازی مدارس، گامهاي مهمي برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد تا تیرماه ۹۳ تمام مدارس تخریبی در کشور حذف شود.