به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، كريستيانو رونالدو مهاجم تيم ملي پرتغال پيش از اين اعلام كرده بود كه تيمش ميتواند از گروه B رقابتهاي يورو ۲۰۱۲ كه علاوه بر آلمان، هلند و دانمارك نيز در آن حضور دارند صعود كند. وي همچنين گفته بود كه پرتغاليها ميتوانند تيم آلمان را شكست دهند.

با این حال، لوکاس پودولسکی مهاجم تیم ملی آلمان به نشریه بیلد آلمان گفت: مهم نیست رونالدو چه برنامه‌ای برای بازی شنبه دارد. او یکی از بهترین بازیکنان دنیا است ولی ما در چند بازی آخر مقابل پرتغال نتایج خوبی گرفته‌ایم.

وی گفت: مقابل پرتغالی‌ها یک بازی هجومی انجام می‌دهیم و مانع از عملکرد خوب آن‌ها خواهیم شد. یک چیز کاملا مشخص است. ما بازیکنان خوبی داریم که پتانسیل بالایی دارند و با نتیجه‌ دو بر صفر پرتغال را شکست خواهیم داد.

این احتمال وجود دارد که آلمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لهستان بازی کند که کشور مادری پودولسکی است، با این حال این بازیکن تاکید می‌کند که در این صورت احساسات خود را نادیده خواهد گرفت. وی گفت: ما هر کار ممکن را برای شکست دادن لهستان انجام می‌دهیم. بازی مقابل آلمان آخرین ایستگاه آن‌ها است.

پودولسکی با اشاره به نیمکت نشینی باستین شوانشتایگر در بازی‌های دوستانه آلمان، ابراز امیدواری کرد که این بازیکن در دیدار مقابل پرتغال به صورت ثابت بازی کند. وی گفت: شوانشتایگر بازیکن بزرگی است، ولی متاسفانه در چند ماه اخیر با مصدومیت‌های جزئی مواجه بوده است. امیدوارم که برای بازی شنبه به موقع آماده شود و برای شکست دادن پرتغال به ما کمک کند.

ديدار دو تيم آلمان و پرتغال روز شنبه ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ايران برگزار خواهد شد.