به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در این مراسم که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، با تلاوت کریم منصوری از قاریان بین المللی آغاز شد جمعی از مسئولان، شخصیتهای مذهبی و علما و فضلا حضور داشتند.

حضرات آیات، محمد علوی گرگانی، محمد یزدی، ابراهیم امینی، سیداحمد خاتمی، محمد محمدی ری شهری، محمد مومن، حسینی بوشهری، از جمله شخصیت‌های سیاسی و مذهبی حاضر در این مراسم بودند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام سید محمد سعیدی، تولیت آستانه حضرت معصومه(س)، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید نیز حضور داشتند.

جامعه مدرسین، آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، مجلس خبرگان رهبری، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه، موسسه دارالحدیثدر برگزاری این مراسم مشارکت داشتند.

آیت الله سید احمد خاتمی در سخنانی در این مراسم اظهار داشت: آیت الله مشکینی در عرصه خدمت به نظام اسلامی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تا زمان ارتحالش شیفته نظام اسلامی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: او آرمان نظام اسلامی را در سر داشت و بعد از انقلاب هم در سنگرهای مختلف خدمت حاضر بود و در چند دوره‌ای که در مجلس خبرگان بود علیرغم اعراض از ریاست، ریاست خبرگان در او متعین بود.

گفتنی است آیت الله سیدعلی مشکینی، در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در مشکین شهر و در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد و مقدمات علوم دینی را نزد پدر فرا گرفت‌.

پس از مرگ پدر و به سفارش وی برای تحصیل علوم دینی به شهرستان اردبیل سفر کرد و مقداری از صرف و نحو را در آنجا فرا گرفت‌. سپس برای ادامه تحصیلات علوم دینی عازم شهر قم شد.

آیت الله مشکینی در قم شاگرد آیات محمد حجت کوه‌کمری، بروجردی و سید محمد محقق داماد بود. در سال ۱۳۳۷ دویست طلبه و استاد حوزه در نامه‌ای به بروجردی خواستار سازماندهی آموزشی در حوزه علمیه قم و اضافه شدن دروس دیگری همچون اخلاق به برنامه‌های تحصیلی طلاب شدند که این نامه با دست‌خط آیت الله مشکینی نوشته شده‌بود.

وی سرانجام بعد از سالها مجاهدت در عرصههای مختلف نظام اسلامی و حوزه علمیه پنج سال قبل بر اثر بیماری ارتحال یافت.