به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جواد هروی با اشاره به شعار امسال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اظهار داشت: روحیه محرومیتزدایی یکی از خصیصههای بارز مجلسنهم است که نمایندگان مجلس نهم بر آن تأکید دارند.

وی با اشاره به تغییر سطح مدارج علمی نمایندگان نسبت به ادوار گذشته، گفت: رشد کیفی مدارج علمی نمایندگان در حالی صورت گرفته است که انتظارات مردم نیز بالطبع از نمایندگان این دوره افزایش یافته است.

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم در ادامه به برنامه‌های نمایندگان منتخب، اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین مباحثی که مجلس نهم آن را پیگیری خواهد کرد عدالت‌محوری، فسادستیزی و محرومیت‌زدایی است که اکثراً در حوزه‌های انتخابیه انتظار مردم از نمایندگان نگاه ویژه به محرومین و ساده‌زیستی هستند.

هروی با اشاره به اینکه در مجلس نهم باید توجه ویژه‌ای به فرهنگ شود، تصریح کرد: فضای مجلس نهم در ابتدای کار نشان از پیگیری مطالبات مردم دارد به طوری که حساسیت‌هایی بر وضع مردم در بین نمایندگان وجود دارد.

این نماینده مجلس نهم در ادامه با تأکید بر اینکه برنامه‌ها و طرح‌های ویژه‌ای برای محرومیت‌زدایی ارائه خواهیم کرد، گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اشاره به مسئولیت الهی مجلس شده است بنابراین باید مسائل شخصی در روتد قانون‌گذاری کشور، کنار گذاشته شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مجلس باید اهداف و برنامه‌های خود را محقق کند، خاطرنشان کرد: با توجه به انتظار بالای مردم باید تلاش شود تا مجلس به سمت اتحاد ملی حرکت کند، در واقع همسویی با قوا و دستگاه‌های دیگر یکی دیگر از اهداف نمایندگان باید باشد.

هروی با اشاره به اینکه توجه ویژه به " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " سرلوحه کار نمایندگان مجلس نهم، خواهد بود، بیان داشت: با این نگاه و هدف ملی که باید توانمندی و استعدادهای درون جامعه به منصه ظهور برسد، شکی نیست بنابراین نگاه خاص به ارتقای تولیدات داخلی که در واقع درآمدزایی و افزایش اشتغال را نیز به دنبال خواهد داشت ما را به یک جهت هدایت و در واقع در تدوام " جهاد اقتصادی " خواهد بود.

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم با اشاره به لزوم حرکت در مسیر هویت‌های ملی و نگرش‌های اسلامی، تأکید کرد: در صورت عدم توجه به نگرش‌های اسلامی در روند قانون‌گذاری کشور قطعا وارد مرحله تحولاتی که خواسته غرب است، شده‌ایم، بنابراین با این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های عظیمی که جوانان ما دارند مسئولان اجرایی و نمایندگان نیز باید بالطبع این پتانسیل را داشته باشند.

هروی افزود: مجلس باید به سمتی حرکت کند تا استعدادهای نهفته‌ ملی شکوفا شود، به عبارت دیگر این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه قانونی شفاف، با قابلیت اجرا برای رشد و پیشرفت در عرصه فرهنگی و اقتصادی تدوین و ابلاغ شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس نهم نباید دچار چالش‌های سیاسی و قبیله‌ای شود، خاطرنشان کرد: نمایندگانی که تنها التهابات سیاسی را دنبال می‌کنند، قطعاً قانون‌گذاران اصلحی نخواهند بود، مجلس نهم می‌تواند در راستای اصول نظام، قانون‌اساسی، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله توسعه کشور و نهایتاً نیاز جامعه سیاست‌گذاری کلانی داشته و در عین حال با قوای دیگر نیز در تعامل باشد.

هروی ادامه داد: نمایندگان باید در کنار تعامل با قوا و در عین اقتدار توان رفع نیازهای جامعه مبتنی بر قوانین صحیح و شفاف داشته باشد چراکه در این صورت به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده است.

وی افزود: مجلس ضمن قانون‌گذاری باید نظارت دقیقی هم بر اجرای صحیح قوانین داشته باشد، بنابراین با توجه به این موضوع راهکارهای نمایندگان باید مبتنی بر تفکر خلاقانه باشد که گره‌های جامعه را بر طرف کند و با نگاه به آینده، تدوین یک حرکت سالم و رو به رشد اهدافش را محقق کند.

منتخب مجلس نهم همچنین با اشاره به دیگر وظایف نمایندگان مجلس، تأکید کرد: وظیفه نمایندگان مجلس نهم در این مقطع به جای ورود به عرصه‌هایی که کشمکش‌های باندی و جناحی را به دنبال دارد، می‌تواند در مسیر یک سیاست‌گذاری روشن آنچنان که مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را اقناع کند، به وظایف خود بپردازند.

هروی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه امیدوارم مجلس نهم در رسیدن به اهداف خود موفق باشد، تصریح کرد: مقوله قانونگذاری در این مقطع که جامعه با چالشها و مکر غرب از یکسو، از سوی دیگر بیداری اسلامی و مشکلات اقتصادی جامعه روبه روست، بسیار دشوار بوده و همین امر میتواند مجلس نهم را در حرکتی بایسته همراه با برنامه مدون آسیبشناسی شده هدایت کند.