به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، در حالی که بازار خرید و فروش مسکن روزهایی بدون مشتری را سپری می کند و اغلب، مستاجران در این بازار حضور دارند اما برخی از مالکان از فرصت استفاده کرده و قیمت آپارتمانهای خود را افزایش داده اند به طوری که برخی قیمتها موجب تعجب متقاضیان شده است.

بر این اساس، برخی از مالکان در مناطقی که قیمت ها عموما یک نرخ ثابت دارند تا هر مترمربع ۲۰۰ هزار تومان قیمتها را افزایش دادند و تنها بهانه خود را نوع ساخت و کیفیت اعلام می کنند در صورتی که چنین موضوعی برای خریدار قابل اثبات نیست.

در واقع در این وضعیت که اغلب سیاستهای دولت برای کنترل اجاره بها و جلوگیری از افزایش قیمت از سوی موجران متمرکز شده است، برخی به فکر افزایش قیمت در خرید و فروش افتاده اند و ظرفیت بازار را محک می زنند تا اگر تقاضا برای این قیمتها وجود داشت، واحدهای خود را گران تر به فروش برسانند.

این در حالی است که به گفته برخی از متقاضیان، قیمتها به بالاترین نرخ خود رسیده است و بخش زیادی از خریداران مسکن از بازار خارج شده اند، زیرا توان خرید یک آپارتمان با چنین قیمتهایی را ندارند؛ به همین جهت بازار اجاره بها رونق بیشتری پیدا کرده است و قیمتها هم روز به روز نوسان بیشتری پیدا می کنند.

گرچه دولت تصمیم گرفته است تا قیمتهای سامانه املاک و مستغلات را برای همگان منتشر کند تا مستاجران از قیمت هر آپارتمان مطلع باشد و قیمتهای بالاتر از عرف بازار را نپذیرند اما به نظر می رسد که مالکان در قیمت گذاری از دولت جلوتر باشند.

قیمت آپارتمان در برخی از محله های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمان ۶۱ متری در سید خندان دبستان، یک خوابه با عمر ۳ ساله متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و واحد ۶۵ متری دو خوابه در سراج به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

آپارتمان ۶۲.۵ متری جنوبی با پارکینگ و انباری در شهرک نفت پونک با قیمت ۱۶۸ میلیون تومان از سوی مالک به فروش می رسد و یک آپارتمان ۵۸ متری، یک خوابه طبقه ۴ با انباری و عمر ۱۷ ساله هر متر مربع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین یک واحد ۶۵ متری، دوخوابه و طبقه اول در جنت آباد جنوبی بدون پارکینگ با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان به فروش می رسد و آپارتمان ۵۸ متری یک خوابه در سیمون بولیوار ۱۷۵ میلیون تومان قیمت دارد.

آپارتمان ۶۰ متری یک خوابه با عمر ۳ ساله با پارکینگ و انباری در تهرانپارس جشنواره ۱۰۸ میلیون تومان به فروش می رسد و همین متراژ در خیابان آذری با پارکینگ و انباری و دوخوابه ۱۱۳ میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین واحد دوخوابه ۵۸ متری در خیابان سهرودی با پارکینگ ۲۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است و در شمس آباد واحدی ۵۴ متری، یک خوابه با پارکینگ و انباری ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

یک آپارتمان به مساحت ۵۰ متر و دو خوابه در جیحون مالک اشتر بدون پارکینگ متری یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است و همین متراژ در خیابان سپه با عمر دو ساله و پارکینگ متری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد، همچنین برای آپارتمان ۵۲ متری در خیابان فرشته، مبله با انباری و سوناخشک بدون پارکینگ متری ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت تعیین شده است.