کاسبی با فروش شماره تلفن و کدهای پستی!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، چندي پيش پيامكي از سوي اپراتورها به برخي مشتركان ارسال و اعلام شد كه درصورت تمايل براي دريافت و دريافت نكردن پيامكهاي اينچنيني با ارسال شمارهاي مشخص شده به اپراتور تمايل خود را اعلام كنند. اما ابهام درباره اين موضوع و اينكه همچنان پيامكهايي براي برخي مشتركان ارسال ميشود، ادامه داردحتي اين موضوع به ايميل كاربران هم راه يافته و اخيرا برخي كاربران، ايميلي با عنوان بانك تلفن همراه بر اساس كد پستي در شهرهاي اصفهان، گيلان،مشهد،شيراز تهران ، كرج و شهريار دريافت كردهاند.

در این ای‌میل نام شهر، تعداد شماره‌های موجود در دست شرکت، زمان به روزرسانی شماره‌ها، قیمت و نوع فایل‌ها نمایش داده شده است که بیشتر برای افرادی که قصد اطلاع‌رسانی از طریق پیامک تبلیغاتی را دارند، سودمند است.

ای‌میل نام برده قیمت فروش عمده شماره‌های اصفهان، گیلان و شیراز را مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت فروش عمده شیراز و اصفهان را یک میلیون تومان اعلام کرده و در آن تاکید شده است که بانک تلفن همراه سراسر کشور به تفکیک استان یا شهر به صورت دائمی و یا اعتباری به تعداد ۳۹ میلیون شماره فقط ۷۰۰هزار تومان و قیمت هر استان صد و پنجاه هزار تومان بوده که برای ارائه آماده هستند.

در ای‌میل مذکور آمده است که " منتظر بانک شماره‌های قزوین، تبریز و ارومیه باشید و کسانی که بانک سایر شهرها را براساس کدپستی دارند با بانک‌های اعلام شده تعویض می کنیم ".

این شماره‌ها بدون نام هستند و فردی که شماره‌اش به عنوان متصدی این بانک تلفن همراه و کد پستی در ای‌میل درج شده بود به خبرنگار ایسنا اظهار کرد که مجوز این کار را از مخابرات دریافت کرده است.

او افزود: ارسال این پیامک‌ها تنها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ است و شماره‌هایی که شرکت‌ها می‌خواهند، بر اساس مشاغل و تفکیک شغل به معلمان، مدیران و … در نظر گرفته شده است.

وی در توضیح ارسال پیامک از طریق کد پستی هم گفت: در برخی شهرها کد پستی به همراه شماره تلفن افراد برای شناسایی منطقه خاصی ارسال پیامک انجام می‌شود که ارسال کننده می‌داند برای کدام شهر خاص پیامک فرستاده است، اما ارسال پیامک‌ها مربوط به شهر خاصی نیست.

اما معاون فنی شرکت پست از غیرقانونی بودن این فعالیت صحبت کرد؛ نصیری دراین‌باره به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شماره‌ تلفن‌های در دسترس نیز به روز نشده‌اند و شماره‌های موجود مربوط به زمان ثبت‌نام کد پستی بوده است و ما اطلاعی از خرید و فروش این شماره‌ها نداریم و مخابرات در این باره تصمیم‌گیرنده است.

درادامه پيگيريها، مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران هم درباره ارسال چنين پيامكهايي و مجوز آنها از سوي مخابرات گفت: شمارههاي در دست اين شركتها بدون نام است و اين شركتها تنها مجوز ارسال پيامك به مشتركان را دارند و مشكل ديگري دراينباره ايجاد نخواهد شد.