رکورد جدید خودکشی در میان نظامیان آمریکایی

به گزارش افکارنیوز به نقل از همشهری آنلاین، گزارش جدیدی که توسط گروهی از کارشناسان پنتاگون ارائه شده نشان میدهد میزان خودکشی در میان سربازان آمریکایی از آغاز جنگهای آمریکا در عراق و افغانستان به بیشترین حد خود رسیده است.

بر این اساس، تعداد نظامیانی که در شش ماه اول سال ۲۰۱۲ اقدام به خودکشی کرده‌اند، بیشر از تعداد نظامیانی است که در مدتی مشابه در دهه گذشته جان خود را به دست خود گرفته‌اند. به بیانی دیگر میزان خودکشی در میان سربازان به نسبت گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

گفته می‌شود از آغاز سال ۲۰۱۲ روزانه یک سرباز آمریکایی خودکشی می‌کند و در طول ۶ ماه ۱۵۴ سرباز به این شکل خود را به نابودی می‌کشانند. این درحالی است که تعداد کشته شدگان آمریکایی در جنگ افغانستان در شش ماه گذشته کمتر از این رقم بوده است.

پنتاگون برای یافتن دلیل این خودکشی‌ها تیمی از کارشناسانش را به کار گرفته است اما تا کنون نتیجه قابل قبولی به دست نیاورده است. به گفته یکی از مقامات ارشد ارتش آمریکا با وجود نگران‌کننده بودن آمار خودکشی در میان سربازان، ‌ دگم و نوسان میزان خودکشی در میان سربازان آمریکایی پیش از این نیز در میان سربازان دیده شده بود.

با این همه این میزان طی سه سال گذشته در میان سربازان آمریکایی افزایش غیر قابل چشم‌پوشی پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از ارتش آمریکا، سربازانی که بیشتر از یک بار به جنگ می‌روند بیشتر از دیگر سربازان در معرض خطر خودکشی قراردارند، ‌ با اینهمه بر اساس گزارش آسوشیتدپرس تعداد قابل توجهی از خودکشی‌ها در میان سربازانی رخ می‌دهد که هرگز در جنگ حضور نداشته‌آند.

در سه سال گذشته میزان خودکشی در میان نظامیان اعزام شده و نشده آمریکایی چیزی حدود ۳۰۰ نفر در سال بوده است.

" جکی گریک " ریس دفتر مقابله با خودکشی در وزارت دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد آمار جدید خودکشی نگران کننده است، زیرا انتظار می‌رفت با اقدامات جدید وزارت دفاع در راستای کمک به سربازان و کاهش میزان اعزام آنها به میدانهای جنگ، ‌ میزان خودکشی کاهش پیدا کند. به گفته وی با وجود اینکه هنوز دلیل مشخصی برای این افزایش میزان خودکشی تعیین نشده است اما فشار ناشی از ۱۰ سال درگیری در جنگهای متعدد می‌تواند یکی از این عوامل به شمار رود.

بر اساس گزارش بی بی سی، وزارت دفاع آمریکا با وجود اینکه تلاش کرده با ارائه کمکهای روانکاوانه به سربازان از خودکشی آنها جلوگیری کند اما فرهنگ نادرست حاکم بر ارتش آمریکا که بر اساس آن نظامیانی که از این خدمات استفاده کنند مورد تمسخر همگروهیهای خود قرار میگیرند، باعث شده بسیاری از نظامیان تن به استفاده از این خدمات ندهند.