به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرانلاین،

[IPv۶ چیست؟]

بدون اخذ IPv۶، افرادی که در حال گشت و گذار در وب هستند برای ورود به سایتی که با IPv۶ آپدیت نشده باید از یک دروازه انتقال عبور کنند و این باعثپایین آمدن سرعت می شود. از روز چهارشنبه، صاحبان وب سایت‌ها تشویق به استفاده دائم از IPv۶ شدند. IPv۶ نسل آینده پروتکل‌های اینترنت است!

جان کوران، رئیس و مدیر عامل رجیستری اینترنت آمریکا در ایمیلی به Mashable گفت: روز جهانی راه اندازی IPv۶ کمی فراتر از حد درک مردم بود. IPv۶ بزرگترین ارتقا اینترنت تا به امروز است و تنها تصمیمی کوچک برای ارئه دهندگان محتوای اینترنت نیست که بخواهند مشخص کنند IPv۶ داشته باشند یا نه!

کوران اضافه کرد: در حرکتی رو به جلو، کاربران اینترنت برای رسیدن به سایت‌هایی که اتصالات IPv۶ را اخذ نکرده اند مجبورند از دروازه هایی بگذردند که نتیجه آن سرعت پایین تر اتصال و دریافت سرویس‌ها خواهد بود. اما خبر خوب اینکه این تغیرات آنقدر به خوبی انجام خواهد شد که کاربران جهانی اینترنت متوجه هیچ تغییر قابل توجهی در زندگی روزمره‌شان نمی‌شوند!

بسیاری از سایتهای بزرگ مثل گوگل و فیس بوک در حال سوئیچ کردن به این پروتکل هستند. ارائه دهندگان خدمات اینترنت میتوانند برای اتصال کاربران جدیدشان به وب از IPv۶ استفاده کنند به گونه ای که مشتریان فعلی اصلا متوجه این تغییر نشوند. کمپانی ها و وب سایتها هم باید برای اخذ IPv۶ با ISP یا هاست خود صحبت کنند.