به گزارش افکارنیوز، سعید آریانپور در گفتوگو با فارس اظهار داشت: از بدو تأسیس شرکت، جلسات مستمر و مفیدی در وزارت اقتصاد برگزار شده که طی آنها پرونده های مطالبات معوق کلان بانک ها بررسی و راهکارهای لازم برای وصول یا تعیین تکلیف این مطالبات تدوین و ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: با وجود ضرورت ادامه این جلسات، همراهی و همکاری بیش از پیش بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بازار پول و شبکه بانکی کشور هم احساس می شد. از این رو طی جلسه ای که با رئیس کل بانک مرکزی داشتیم، ضمن ارائه گزارشی از روند کاری این شرکت، زمینه های کمک بیشتر بانک مرکزی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

آریان پور با اشاره به تأکید رئیس کل بانک مرکزی به پیگیری هر چه بیشتر و قوی تر وصول مطالبات معوق به صورت نظام مند و متمرکز گفت: در جریان دیدار با رئیس کل بانک مرکزی، نیازها و بسترهای قانونی مورد احتیاج برای تسریع و تسهیل وصول مطالبات معوق از طریق شرکت ساماندهی وصول مطالبات معوق بررسی و بازبینی شد. همچنین مقرر شد بانک مرکزی ضمن حمایت های لازم، بسترهای قانونی الزام بانک‌ها برای ارائه پرونده های مطالبات معوق کلان خود را به شرکت ساماندهی، پیگیری کند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی وصول مطالبات معوق افزود: بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر و حاکم بر شبکه بانکی این حق و امکان را دارد که بانک ها را ملزم کند، پرونده های مطالبات معوق خود را در اختیار ما قرار دهند تا روند وصول این مطالبات تسریع و تسهیل شود.

وی گفت: راهکارهای قانونی این الزام در حال بررسی است و بهزودی پس از تکمیل در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد تا پس از تأیید به بانک ها ابلاغ شود.