سبزیجات و میوه ها جدیدترین وسیله برای ترک سیگار است

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از نشریه "Nicotine and TobaccoResearch"، محققان دانشگاه بافلو دریافتند: خوردن مقادیر زیادی میوه و سبزیحات در کاهش پدیده سیگار کشیدن و کمک به ترک آنها تاثیر زیادی دارد که آنها را چه بسا امن ترین و موثرترین وسیله برای ترک سیگار قرار می دهد؛ علاوه بر این قیمت آن نیز در مقایسه با داروهای ترک سیگار ارزن ودرهمه جا دردسترس است.

محققان سلامت عمومی دانشگاه بافلو این تحقیقات را از بیش از یکهراز سیگاری بالای ۲۵ سال از طریق تماس تلفنی تصادفی با آنها انجام دادند.

محققان از این افراد اطلاعات کاملی درخصوص زندگی روزانه و شاخص های پزشکی گرفتند و سپس ۱۴ ماه بعد، برای آگاهی از وضعیت این افراد با آنها تماس گرفتند تا بدانند که توانسته اند سیگار را ترک کنند یا خیر.

محققان دریافتندمصرف زیاد میوه و سبزیجات ارتباط زیادی با ترک سیگار دارد و افرادی که این عادت بد را ترک کردند، بیشترین مقادیر میوه و سبزیجات تازه و سالم را مصرف کرده بودند که این مقادیر فراتر از میزان مصرف افرادی بود که به سیگار کشیدن ادامه می دادند.

محققان تصریح کردند: سیگاریهای مصرف کننده بیشترین میزان میوه و سبزیجات - درمقاسیه با آنهایی که مقادیر کمتری مصرف کردند - موفق شدند در مدت کمتر از ۳۰ روز از مجموعه دوره پیگیری ۱۴ ماهه محققان، سیگار کشیدن را ترک کنند.

محققان همچنین دریافتند تعداد مصرف سیگار در طول روز در سیگاریهایی که بیشترین میزان میوه و سبزیجات را مصرف کردند؛ کاهش یافت و آنها اولین سیگار خود را بعد از گذشت ساعاتی از روز می کشیدند و نتایج همچنین عدم تمایل شدید بدن به نیکوتین را بعد از اندازه گیری آن در خون نشان داد.

محققان نتایج این تحقیقات را تفسیر کرده و گفتند که میوه و سبزیجات ممکن است به سیگاریها حس رضایت و بی نیازی بدهد که از نیاز آنها به سیگار کشیدن می کاهد.