به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، نگاهي به قيمت روزنامههاي كثيرالانتشار كشور گوياي آن است كه روزنامههاي "رسالت" و "قدس" با قيمت صد تومان و روزنامه "شرق" و "آرمان" با قيمت هزار تومان به ترتيب كمترين و بيشترين قيمت روزنامههاي سراسري را دارند.

مدتی است پای روزنامه‌های ۸۰۰ و هزار تومانی هم به کیوسک‌های مطبوعاتی باز شده و قیمت روزنامه‌های سراسری کشور نسبت به گذشته‌ای نه چندان دور تغییرات متعددی داشته است.

اکنون دیگر قیمت روزنامه‌ها شباهت زیادی با یکدیگر ندارد و در شرایطی که روزنامه‌های متعددی قیمتی ۲۰۰ تومانی دارند، ممکن است روزنامه‌ای با قیمت ۸۰۰ یا هزار تومان نیز عرضه شود که البته این مساله به کارشناسی‌های مختلف نیاز دارد؛ اما اگر بخواهیم تنها قیمت روزنامه‌ها را بررسی کنیم می‌توان گفت که از میان ۲۷ روزنامه‌ سراسری کشور که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ۱۰ روزنامه‌ با قیمت ۲۰۰ تومان، دو روزنامه‌ با قیمت صد تومان، دو روزنامه‌ با قیمت هزار تومان، چهار روزنامه‌ با قمیت ۳۰۰ تومان، یک روزنامه با قیمت ۲۵۰ تومان، یک روزنامه‌ ۴۰۰ تومان، پنج روزنامه‌ با قیمت ۵۰۰ تومان، یک روزنامه‌ با قیمت ۶۰۰ تومان و یک روزنامه هم با قیمت ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.

از میان روزنامه‌‌های سراسری کشور روزنامه‌های همشهری، ایران، جام جم، جوان، کیهان، تفاهم، جمهوری اسلامی، اطلاعات همه با قیمت ۲۰۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین روزنامه‌های فرهیختگان، ملت نو، حمایت، تهران امروز نیز قیمتی ۳۰۰ تومانی دارند و روزنامه‌ی خراسان هم با قیمت ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسد. از میان روزنامه‌‌های دیگر فرهنگ آشتی، آفتاب یزد، ابتکار و همچنین روزنامه مردم سالاری با قیمت ۶۰۰ تومان و اعتماد با قیمت ۸۰۰ تومان عرضه می‌شوند.

روزنامههاي اقتصادي ابرار اقتصادي و جهان اقتصاد با قيمت ۵۰۰ تومان به فروش ميرسند. روزنامهي دنيا اقتصاد نيز ۴۰۰ تومان قيمت دارد و روزنامههاي جهان صنعت و عصر اقتصاد هم با قيمت ۲۰۰ تومان عرضه ميشوند.