به گزارش افکارنیوز به نقل از مشرق، در سومین دیدار امروز مسابقات والیبال انتخابی المپیک تیم والیبال استرالیا موفق شد درسالن متروپولیتن توکیو، تیم کره جنوبی را ۳-۱ شکست دهد و ۳ امتیاز حیاتی بدست آورد.
استرالیایی ها که با دو باخت پیاپی برابر صربستان و ژاپن تقریبا شانس صعود به المپیک را از دست داده بودند با توجه به باخت امروز ایران و ۳ امتیازی که برابر کره بدست آوردند با ۱۲ امتیاز به رده دوم صعود کردند و شانس اول آسیا برای صعود لقب گرفتند.

استرالیا در این دیدار در ست های اول، دوم و چهارم با نتایج(۲۵ بر ۲۲)،(۲۸ بر ۱۷)،(۲۵ بر ۲۰) به پیروزی رسیدند و تنها ست سوم را(۲۳ بر ۲۵) به کره جنوبی واگذار کردند.

با این نتیجه دیدار آخر این تیم برابر چین و همچنین دیدار ایران و ژاپن برای ۴ تیم آسیایی حائز اهمیت شد و تکلیف تیم صعود کننده به المپیک فردا مشخص خواهد شد.



پیش از این دیدار تیم ملی والیبال کشورمان در مصاف با صربستان متحمل شکست ۳-۰ شد و نتوانست هیچ امتیازی را به مجموع یازده امتیاز گذشته خود اضافه کند. این در حالی است که چینی‎ها با کسب پیروزی ۳-۱ برابر ونزوئلا ۱۱ امتیازی شده و یک رده پائین‏ تر از ایران قرار گرفتند.
صربستان با برتری که مقابل ایران کسب کرد صدرنشینی‏ اش را در جدول رده‎بندی قطعی کرد و به عنوان تیم قهرمان صاحب سهمیه المپیک شد. دیگر سهمیه المپیکی این رقابت‏ها به برترین تیم آسیایی تعلق می‏ گیرد.

برنامه سایر بازیهای امروز:

ژاپن - پورتوریکو