به گزارش افکارنیوز، مجید طلایی در گفتگو با مهر، در مورد به فروش نرفتن بلوک ۱۵ درصد سهام باشگاه ذوب آهن که روز سیزدهم خردادماه روی تابلو رفته بود، ضمن بیان مطلب فوق گفت: فکر میکنم علت فروش نرفتن این بخش از سهام، درصد کم آن بود زیرا خریداران قصد دارند سهام را به صورت یکجا بخرند و به احتمال زیاد در مراحل بعدی که سهام عرضه میشود، به فروش میرود.

وی در مورد کاهش بودجه این باشگاه و تاثیر آن روی وضعیت تیم‌های غیرفوتبالی اظهار داشت: این تیم‌ها هم مانند تیم ذوب‌آهن، برند باشگاه هستند و طبیعی است می‌خواهیم آنها را حفظ کنیم اما باشگاه بدهی‌های سنگینی دارد و هزینه‌‎های جاری نیز هست، به همین دلیل باید توازنی مطلوب در باشگاه ایجاد شود.

رئیس هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن اضافه کرد: اگر منابع مالی فراهم شود، تیم‌ها را حفظ می‌‎کنیم اما در غیر این صورت طبیعی است برخی از تیم‌ها نتوانند به فعالیت‌شان ادامه دهند. البته تمام این مسائل ثمره بدهی‌های گذشته باشگاه است.

وی همچنین تصریح کرد: موقعیت باشگاه عادی نیست و مدیرعامل باشگاه شرایطی سختی را سپری می‌کند. باشگاه امروز بدهی‌های بزرگی دارد که هنوز به عدد و رقم دقیقی در خصوص آن نرسیده‌ایم. برخی از بدهی‌ها به شکایت بازیکنانی برمی‌گردد که طی سال‌های گذشته در ذوب‌آهن حضور داشته‌اند. یکی از آنها بازیکن خارجی بوده که به فیفا شکایت کرده و امروز باید مطالباتش پرداخت شود.

طلایی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در این شرایط سخت، برنامه‌ریزی برای فصل آینده باشگاه و مباحثمالی پرسنل هم وجود دارد. امروز باشگاه ذوب آهن حدود ۱۵ میلیارد تومان بدهی دارد که در این بین اولویت نخست‌‎مان تسویه حساب با کادرفنی و بازیکنان فصل گذشته باشگاه و پرداخت هزینه‌های جاری است تا تیم فوتبال بتواند حضور موفقی در لیگ برتر داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که " آیا این میزان بدهی مانع کسب مجوز حرفه‌‎ای از سوی این باشگاه اصفهانی نمی‎‌شود؟ "، افزود: امروز کدام باشگاه است که بدهکار نباشد. البته تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب این مشکل را برطرف کرده و شرایط را برای کسب مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه را فراهم کنیم.

رئیس هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن با بیان اینکه مسئولان باشگاه در حال بررسی گزینه‌های داخلی و خارجی برای پست دروازه‌بانی هستند، تاکید کرد: باشگاه ذوب‌آهن در این سال‌ها، باشگاه صادر کننده ستاره بوده و به بازیکن‌سازی و بازیکن پروری توجه ویژه‌ای دارد. قطعا با حفظ نفرات کلیدی و اضافه شدن بازیکنان جوان، ذوب‌آهن در این فصل هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

طلایی در پایان در پاسخ به این پرسش که مشکلات مالی باعث سقوط ذوبآهن به دستههای پایینتر نخواهد شد، گفت: اصلا به این مسئله فکر نکرده و زیر بار آن نمیرویم. ذوبآهن با هدایت رسول کربکندی که با فکر به باشگاه ذوبآهن بازگردانده شده است و تلاش بازیکنان، میتواند در لیگ دوازدهم هم چهره بسیار مناسبی را از خود به نمایش بگذارد و نگرانی از این بابت نداریم.