به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه ایران، با حواشی روبهرو شده که در ذیل میخوانید:

* بعد از اینکه در جلسه قبل مباحثی درباره دریافت ۲۰۰ میلیون تومان پول از سوی استاندار تهران در این دادگاه مطرح شد، ‌ ترکی معاون استاندار صبح امروز در دادگاه حاضر شد. ترکی وقتی در جمع خبرنگاران محاصره شد، به نکاتی اشاره کرد اما از خبرنگاران خواست درصورت قصد انتشار آن‌ها به دفترش بروند تا به صورت رسمی مصاحبه کنند.

* تاکنون تمام جلسات دادگاه برخلاف روال معمول جلسات دادگاه کیفری، رأس ساعت ۹ آغاز می‌شد اما جلسه امروز با حدود ۲ ساعت تأخیر آغاز شد که قاضی مدیرخراسانی مشکل را متوجه سازمان زندان‌ها و تأخیر در اعزام زندانیان عنوان کرد.

* قبل از آغاز رسمی جلسه، زمانی که «ی. د» معاون سابق استانداری تهران وارد دادگاه شد، با ترکی معاون فعلی استاندار روبه‌رو شد و بعد از خوش‌وبش باهم، در جایگاه متهمان قرار گرفت.

* زمانی که «ی. د» در بخشی از دفاعیات خود قصد داشت به مصاحبه چهارشنبه گذشته مرتضی تمدن، استاندار تهران مبنی بر روال بودن این دریافت‌ها در استانداری اشاره کند، قاضی خراسانی گفت: ملاک برای ما اظهارات رسمی در جلسه بازجویی است نه مصاحبه، آقای استاندار اگر می‌خواست توضیح دهد باید نامه رسمی بدهد نه اینکه مصاحبه کند.

وی در جلسه بازجویی دریافت این مبلغ را انکار کرده است. متهم گفت اما این پول را به من دادند تا من به استانداری بدهم که این کار را کردم و به استاندار دادم ولی اصلا از محل و منبع آن خبر نداشتم.

*نجفی توانا، وکیل مدافع «م. خ» یکی دیگر از متهمان پرونده نیز در جریان دفاع از موکلش گفت: باید استانداران قبلی و فعلی نیز در دادگاه حضور یابند و درباره دریافت‌ها توضیح دهند.

*در جلسه عصر امروز، وقتی نماینده دادستان، کیفرخواست یکی دیگر از متهمان به نام «د. س» را مبنی بر پرداخت رشوه یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومانی، کلاهبرداری از طریق اخذ تسهیلات بانکی با صدور فاکتورهای صوری به مبلغ ۲۳۲ میلیارد و ۲۰۵ میلیون ریال از بانک ملی، اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در تولید از طریق اخذ تسهیلات ارزی به ارزش ریالی بیش از ۵۰۵ میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه در حالی که واحد تولیدی مناسب نداشته و اصلا مواد اولیه وارد نشده است، خرید و فروش غیرقانونی ارز، پولشویی، عضویت در شبکه اختلاس، به کارگیری غیرمجاز اتباع غیرخارجه و به کارگیری تجهیزات ماهواره قرائت کرد، بسیاری از حاضران و خبرنگاران با تعجب به هم نگاه کرده و با مزاح این متهم را «مه‌آفرید پرونده بیمه ایران» نام گذاشتند.

* نکته جالب دیگر در این پرونده هم ارتباط این متهم و برخی دیگر از متهمان با مسئولان از جمله «م. ر» مسئول وقت دیوان محاسبات و پرداخت رشوه به مسئولان و کارمندان بانک ملی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی بوده است.

* طبق اظهارات نماینده دادستان و مدارک موجود در پرونده، مسئولان این بانک، با وجود اینکه این متهم اقساط تسهیلات قبلی خود را بازپرداخت نکرده و همگی معوق شده‌اند، بازهم مبادرت به اعطای تسهیلات جدید به این متهم کرده بودند.

* بعد از قرائت کیفرخواست این متهم، قاضی مدیرخراسانی با بیان اینکه دفاع از این اتهامات، زمان زیادی را میگیرد، اخذ دفاعیات از متهم را به جلسه آینده در روز دوشنبه موکول کرد.