انگلیس درهم ریخته برابر فرانسه آماده

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، انگلیس در شرایطی پا به این رقابتها گذاشته که روی هاجسون در راس هدایت این تیم قرار گرفته است. او جانشین فابیو کاپلو ایتالیایی شد که به دلیل اختلاف بر سر بازوبند کاپیتانی جان تری در تیم ملی با سران اتحادیه فوتبال از این تیم استعفا کرده بود.

تیم ملی انگلیس پر از بازیکنانی است که در لیگ برتر بازی می‌کنند که در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود. البته آنها با مربی گری استیو مک لارن نتوانستند به یورو ۲۰۰۸ راه پیدا کنند که بدترین شرایط را برای آنها رقم زد. انگلیس افتخار قهرمانی در یورو را ندارد. بزرگترین افتخار آنها رسیدن به نیمه نهایی یورو ۹۶ بود که در کشور خودشان برگزار می‌شد. انگلیسی‌ها همچنین ۲ بار به یک چهارم نهایی رسیده‌اند. سال‌های ۱۹۷۲ و ۲۰۰۴.

انگلیس پیش از آغاز این تورنمنت بسیار بد شانس بود. آنها چندین بازیکن اصلی خود را به دلیل آسیب دیدگی از دست دادند. گرت بری در دیدار با نروژ دچار آسیب دیدگی شد و زمین را ترک کرد. معاینه‌های انجام گرفته بر روی پای بری نشان از آن داشت که این بازیکن به یورو نخواهد رسید. این بازیکن در دیدار دوستانه‌ تیم ملی انگلیس پیش از جام جهانی ۲۰۱۰ نیز آسیب دید و آن بازی‌ها را نیز از دست داده بود.

دیدار دوستانه بعدی انگلیس برای این تیم خوش یمن نبود. گری کیهیل و جان تری نیز آسیب دیدند که از میان این ۲ کیهیل نیز یورو را از دست داد ولی آسیب دیدگی تری جدی نبود و توانست خود را به بازی‌ها برساند. دیگر بازیکن قابل اشاره‌ای که نمی‌تواند انگلیس را در یورو ۲۰۱۲ همراهی کند، فرانک لمپارد است. او در جلسه تمرینی انگلیس دچار آسیب از ناحیه ران پا شد و اسکن‌های به عمل آمده از پای او نشان داد که او نیز جایی در تیم هاجسون نخواهد داشت.

در سوی دیگر میدان تیم فرانسه قرار گرفته که پر از بازیکنان جوان و با استعدادی مانند یوان کابایه و یان ام ویلا است. بازیکنانی مانند سمیر نصری، فرانک ریبری، پاتریس اورا و کریم بنزما نیز با تجربه خود می‌توانند مددکار لورن بلان در اوکراین و لهستان باشند.

سرمربی جوان تیم ملی فرانسه بارها اعلام کرده قصد دارد آنها را به دوران باشکوه گذشته خود بازگرداند. فرانسوی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۰ نمایشی درخور نام این تیم ارائه نکردند و در گروه خود با رسیدن به رتبه چهارم، وداع زود هنگامی با جام نوزدهم داشتند.





خروس‌ها با قهرمانی در سال‌های ۸۴ و ۲۰۰۰ یکی از تیم‌های پر افتخار در اروپا هستند و پس از آلمان که ۳ بار به قهرمانی رسیده، به همراه اسپانیا از نظر تعداد قهرمانی در رده دوم تیم‌های پر افتخار قرار می‌گیرند.

این ۲ تیم در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰ در دیداری دوستانه با یکدیگر روبه‌رو شدند که به پیروزی ۲ بر یک فرانسه انجامید. دیدار پیشین آنها نیز به ۲۷ مارس ۲۰۰۸ بازمی‌گردد که بازهم پیروز میدان فرانسوی‌ها بوده‌اند.

آخرین رویارویی انگلیس و فرانسه در یورو به سال ۲۰۰۴ باز می‌گردد. در آن بازی فرانک لمپارد در دقیقه ۳۸ برای انگلیس گل زد. این نتیجه تا دقیقه ۹۱ پا برجا بود تا اینکه زین الدین زیدان از روی ضربه ایستگاهی دروازه انگلیس را باز کرد. ۲ دقیقه بعد زیدان گل دوم فرانسه را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه دیوید جیمز کرد تا خروس‌ها در یک دیدار دراماتیک به پیروزی برسند.

انگلیس و فرانسه در طول تاریخ ۲۸ بار باهم روبه‌رو شده‌اند. ۱۶ پیروزی سهم آنگلوساکسون‌ها بوده و فرانسوی‌ها نیز ۸ بار انگلیس را شکست داده‌اند. ۶۶ گل زده سهم انگلیس و ۳۵ گل زده سهم فرانسه است.

نتیجه ۵ دیدار اخیر انگلیس به شرح زیر است: ‌

انگلیس یک – نروژ صفر

انگلیس ۲ – هلند ۳

انگلیس یک – سوئد صفر

انگلیس یک – اسپانیا صفر

انگلیس ۲ – مونته نگرو ۲



نتیجه ۵ دیدار اخیر فرانسه به شرح زیر است:

فرانسه ۴ – استونی صفر

فرانسه ۳ – ایرلند ۲

فرانسه ۲ – آلمان یک

فرانسه صفر – بلژیک صفر

فرانسه یک – آمریکا صفر



نکات جالب در مورد تیم ملی انگلیس:

▪ وین رونی مهاجم این تیم به دلیل اخراج برابر مونته نگرو در دور مقدماتی از حضور در ۲ دیدار گروهی انگلیس برابر فرانسه و سوئد محروم است.

▪ بازیکنانی مانند جک بوتلند، الکس اوکسلید جمبرلین، جوردن هندرسن و مارتین کلی هنوز در تورنمنت معتبری برای انگلیس به میدان نرفته‌اند.

▪ اشلی کول در صورت حضور در دیدار با فرانسه به رکورد حضور ۹۵ بازی بدون زدن گل دست پیدا می‌کند. نفر دوم گری نویل است با ۸۵ دیدار بدون به ثمر رساندن گل. نویل اکنون یکی از اعضای کادر فنی انگلیس است.



نکات جالب در مورد تیم ملی فرانسه:

▪ فرانسه در ۲۱ دیدار اخیر خود شکست نخورده و ۱۵ دیدار را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته است.

▪ لورن بلان به عنوان سرمربی فرانسه نخستین تورنمنت معتبر خود را تجربه می‌کند. او به عنوان بازیکن نیز در این بازی‌ها حضور داشته است.

▪ فرانک ریبری در تمامی دیدارهای دوستانه پیش از یورو ۲۰۱۲ گلزنی کرده است.





سوئد و اوکراین، رویارویی تیم‌های جان سخت



یکی از میزبانان یورو ۲۰۱۲ برای انجام نخستین بازی خود در این تورنمنت برابر سوئد باید تا روز چهارم این مسابقه‌ها صبر کند. این ۲ تیم نخستین دیدار رسمی خود را برگزار خواهند کرد. پیش از این آنها ۳ بار در دیدارهای دوستانه با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که یک پیروزی، یک تساوی و یک باخت سهم هر تیم بوده‌ است.

اوکراین که پیشینه حضور در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را در کارنامه دارد، به دنبال حضور در مراحل پایانی یورو ۲۰۱۲ با استفاده از امتیاز میزبانی است. کمترین انتظاری که از اولگ بلوخین، سرمربی اوکراین می‌رود صعود از مرحله گروهی است. این تورنمنت آخرین حضور آندری شوچنکو، مهاجم اسطوره‌ای اوکراین و آناتولی تیموشوک خواهد بود. آندری ورونین، سرگی نازارنکو و آندری یومولنکو دیگر بازیکنان قابل اشاره اوکراین هستند.




در سوی دیگر میدان سوئدی‌ها قرار دارند که در ۳ دیدار پایانی مرحله گروهی خود در ۳ دیدار پیاپی به پیروزی رسیدند. مهم‌ترین پیروزی آنها برابر هلند بود، جایی که آنها ۳ بر ۲ شاگردان برت فن مارویک را شکست دادند. سوئد در یورو ۲۰۰۸ که آخرین حضور آنها در یک تورنمنت معتبر بوده است، در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها حذف شدند. شکست برابر روسیه و اسپانیا، پیروزی ۲ بر صفر آنها برابر یونان را بی اثر کرد.

بازیکنان بزرگ سوئد که در این تورنمنت به تیم ملی دعوت شدهاند عبارتند از آندرس ایسکسن، اولاف ملبرگ، سباستین لارسن، کیم کالستروم و زلاتان ایبراهیموویچ.