بازگشت دختری بعد از۲۰سال جدایی به آغوش مادر

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجتالاسلام حمزه پیروی اظهار کرد: اعتکاف بسان حج سلسله اعمال عبادی است که چندین عبادت را کنار هم قرار داده و مجمع عباداتی همچون نماز، روزه، تلاوت قرآن، ذکر، توسل و دعا گشته است.

وی تصریح کرد: اعمال اعتکاف و حج تعبد است و روح آن دلبری و دلدادگی که معتکف و حاجی از همه دام‌ها می‌رهد و دل را به دلبر می‌سپارد و آسمانی شود، معتکف در اعتکاف همسان حاجیان با خضوع و خشوع صدق و صفا و ادب حضور در خانه دوست محضر محبوب را پاس می‌دارد و خود را مُحرم نموده تا مَحرم ملکوت و آشنای درگاه عرشیان گردد.

حجت‌الاسلام پیروی با اشاره به حدیثقدسی اظهار کرد: حضرت باقرالعلوم(ع) فرمود «الْمُعْتَکِفُ لَا یَشَمُّ الطِّیبَ وَ لَا یَتَلَذَّذُ بِالرَّیْحَانِ وَ لَا یُمَارِی وَ لَا یَشْتَرِی وَ لَا یَبِیعُ.» معتکف عطر را نمی‌بوید و از بوی خوش بهره نمی‌جوید و جدال نمی‌کند و خرید و فروش نمی‌کند.

وی گفت: دختر و مادری بعد از ۲۰ سال جدایی در ایام اعتکاف و قرار گرفتن در در گاه الهی و در خانه دوست باری دیگر کدورت‌ها را از دل زدودند و در آغوش هم آرام گرفتند.