به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي "خبر پرس" بدون اشاره به نام اين افسر اردني به نقل از وي افزود ژنرال رابرت مود از جمله اين افسران است که در جريان ماموريت جاسوسي کلاه آبي ها قرار دارد.

به گفته این افسر اردنی؛ گروهی از ناظران دیروز به هنگام حضور در بندر طرطوس، بر بازدید از اسکله شمالی این بندر اصرار داشتند، زیرا به آنها اطلاعاتی رسیده بود دایر بر این که این اسکله برای فعالیت نظامی کشورهای دوست سوریه اختصاص دارد.

بر پایه این گزارش؛ این درخواست گروه ناظران سازمان ملل و همچنین بازدید از بندر طرطوس موجب تعجب مسئولان این استان شد، زیرا آن ها ماموریت ناظران را تنها مرتبط به اجرای مفاد طرح کوفی عنان به منظور برقراری آتش بس در سوریه می دانند، از این جهت بازدید ناظران باید محدود به مناطق ناآرام باشد.

شایان ذکر است طرطوس از جمله شهرهای آرام سوریه است که در یک سال گذشته از عملیات مسلح تروریست ها به دور بوده است.

به گفته این افسر اردنی؛ بر اساس اطلاعاتی دریافتی ژنرال مود، گروهی از نظامیان نخبه ارتش روسیه با تجهیزات کامل از دو روز پیش در اسکله شمالی بندر لاذقیه مستقر هستند، اما با وجود این که ناظران بیش از یک ساعت از بندر طرطوس بازدید کردند، هیچ مسئله غیرعادی ندیدند.

وي افزود علاوه بر بازديد ناظران از بندر طرطوس، آن ها در بازديد از شهرهاي ناآرام مانند درعا در جنوب، ادلب در شمال غرب و حمص در مرکز در پي جمع آوري اطلاعات نظامي به ويژه مرتبط به نيروي هوايي و تجهيزات پدافند سوريه برآمده اند.