دستگیری وکیل سیف‌الاسلام قذافی

به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از راديو سواي آمريكا نوشت: مسئولان ليبيايي اعلام كردند كه انقلابيون الزنتان سه تن از اعضاي هيات دادگاه كيفري بينالمللي و مترجم آنها را در زمان ارائه اسنادي به سيف الاسلام قذافي، پسر معمر قذافي كه در حال حاضر در بند انقلابيون است، بازداشت كردند.

دادگاه کیفری بین‌المللی نیز اعلام کرد که چهار تن از کارمندان این دادگاه از روز پنجشنبه تاکنون در لیبی بازداشت شده‌اند. این کارمندان دادگاه کیفری بین‌المللی قصد داشتند اسناد ارسالی از سوی محمد اسماعیل، مدیر دفتر سیف الاسلام را به وی برسانند.

در میان بازداشت شدگان وکیل سیف الاسلام که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی مکلف به دفاع از وی شده بود، نیز حضور دارد.

این وکیل سیف الاسلام از زمان بازداشت پسر قذافی در ماه نوامبر ۲۰۱۱ وی را ملاقات می‌کرده است.

احمد الجهانی، هماهنگ کننده روابط میان لیبی و دادگاه کیفری بین‌المللی عنوان داشت: این وکیل سیف السلام قصد داشت در زمان ملاقات خود اسنادی را به وی تحویل دهد که خطری برای امنیت لیبی به شمار می‌آید.

عجمی العطیری، فرمانده گردان الزنتان در کنفرانس خبری عنوان داشت که در جریان این دیدارها اقدام ضد امنیتی علیه لیبی صورت گرفته و این وکیل سیف السلام برای انجام تحقیقات بازداشت شده است.

العطیری همچنین تاکید کرد: در زمان ملاقات وکیل سیف الاسلام با وی نامه‌ای از سوی مدیر دفتر سیف الاسلام که در حال حاضر فراری به شمار می‌آید، به او ارائه شد.

در اسناد رد و بدل شده مشخص شده است که یک برگه سپید با امضای سیف السلام قذافی وجود داشته و نامه‌ای خطاب به دادگاهی کیفری بین‌المللی در میان این اسناد قرار داشته که سیف الاسلام در آن تاکید کرده است، هیچ قانونی در لیبی وجود ندارد و با وی برخورد نادرست می‌شود.

از زمان بازداشت سیف الاسلام تاکنون اختلافات زیادی میان دولت لیبی و دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص محاکمه سیف الاسلام در لیبی و یا خارج از این کشور وجود داشته است.

سانگ هیون سونگ، رئیس دادگاه کیفری بین‌المللی عنوان داشت: ما خواهان آزادی فوری تمام کارمندان بازداشت شده در لیبی هستیم.

وی در ادامه افزود: ما هیچ تماس و ارتباطی با این افراد بازداشت شده نداریم و نگران سلامتی آنها هستیم.

دادگاه کیفری بین‌المللی

از سوي ديگر، به دنبال درگيريهاي صورت گرفته ميان سربازهاي ارتش ليبي و افراد قبيله التبو واقع در جنوب شرق ليبي دست كم دو تن كشته و چندين تن ديگر زخمي شدند.