به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، تیتر گران شدن بهای نان در کنار شاهبیت سخنان رحیمی که گفت: وضع اقتصادی مردم خوب است، تیتر مشترک بسیاری از روزنامههای صبح امروز بود.

روز گذشته، محمد رضا رحیمی در مراسم روز جهانی صنایع دستی، سخنانی به سبک مدیران دولت نهم و دهم گفت مبنی بر این که هم وضع اقتصادی کشور خوب است و هم وضع مردم و افزون بر آن به این نکته هم اشاره کرد که خانم‌های خانه‌دار ایرانی خوب چای دم نمی‌کنند و دولت هم چای «آشغال» می‌خرد که بعدا تبدیل به «پهن» می‌شود.

وی همچنین از تأثیر صنایع دستی بر کاهش ابتلا به سرطان سخن گفت: «همه نان در آوردن آسان نیست. آنچه مفت به دست آید، مفت هم از دست می‌رود. حرام باشد با سرطان خرج می‌شود. در حالی که صنایع دستی، یکی از حلال‌ترین کسب و کارهاست.»

این سخنان در حالی است که روزنامه‌های صبح امروز کشور، با انتقاد از افزایش قیمت نان به بازتاب سخنان رحیمی پرداخته بودند تا در صفحات خود، پارادکس وضع موجود را تصویر درآوردند.

همشهری از سومین افزایش بهای نان در هجده ماه اخیر خبر داد و تهران امروز با تصویری از رحیمی که با نگاهی به تیتر «نان گران شد» دست می‌زند، سخنان رحیمی و افزایش قیمت نان را در صفحه نخست خود جای داده است.

اما نکته جالب اینجاست که تنها روزنامه دولت با رویکرد متفاوتی به سراغ خبر گرانی نان رفته و دلیل افزایش بهای نان را تکلیف مجلس هشتم در قانون بودجه امسال در مورد افزایش خرید تضمینی گندم دانست و با تیتر «مصوبه مجلس قیمت نان را گران کرد» به استقبال این خبر رفت و از قول دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها هم گفت که افزایش بهای نان، ارتباطی به هدفمندی ندارد.

از جنجال‌های افزایش قیمت نان و سخنان رحیمی که بگذریم، باز شدن پای استانداری تهران به پرونده اختلاس بیمه و نامه‌نگاری تمدن به دادگاه در خصوص اعلام برائت از دریافت پول از سوی متهمان هم موضوعی بود که روز گذشته در جریان این دادگاه سر و صدای فراوانی به پا کرد.

استاندار تهران، عصر روز گذشته به دادگاه نامه نوشت و اعلام کرد که شخصا هیچ وجه نقدی دریافت نکرده و مبلغی هم که از آن سخن به میان آمده، در عرف به عنوان هدیه رد و بدل می‌شده و او از آن اطلاعی نداشته است.

اما روز گذشته در وین مذاکراتی انجام شد که سایه آن بر سر مذاکرات مسکو سنگینی می‌کند. پس از پایان مذاکرات، هرمان ناکارتس، آن را نا‌امید کننده خواند و سلطانیه با امیدواری از اعلام زمان و مکان دور جدید مذاکرات با آژانس خبر داد.

حال آن که روزنامه‌های صبح امروز با دلسردی به سراغ مذاکرات روز گذشته رفتند. ملت ما از «پایان بی‌نتیجه مذاکرات وین» خبر داد و علت آن را اختلاف نظر دو طرف بر سر موضوع سایت پارچین دانست.

روزنامه جوان از «پارازیت آژانس روی خط مذاکرات مسکو» گفت و خراسان اظهارات متفاوت نمایندگان ایران و آژانس را دست‌مایه گزارش خود قرار داده بود.

رسالت از گفت‌وگوی سلطانیه با آسیا تایمز نوشت که گفته بود: ۱ + ۵ مذاکرات مسکو را با اتهامات غلط آلوده نکنند.

روزنامه کیهان اما صفحه نخست خود را بیشتر از آن که به مسائل داخلی اختصاص دهد با بازتاب رخدادهای کشورهای همسایه اختصاص داده است. این در روزنامه تیتر یک خود از افغانستان نوشته که «عذرخواهی ناتو پس از قتل‌عام سناریوی تکراری ناتو در افغانستان» و در جای دیگر به تظاهرات گسترده ضد حکومتی در شهرهای اردن پرداخته و در یکی دیگر از تیترهای صفحه نخست خود از قول نماینده روسیه در سازمان ملل نوشته که: «قطر و عربستان پول و اسلحه ندهند، بحران سوریه حل می‌شود».

مسأله سوریه و بالا گرفتن بحران در این کشور، تیتر روزنامههای دیگری هم بود. اطلاعات نوشت، تشدید تلاشهای بینالمللی برای حل سیاسی بحران سوریه و اعتماد با تصویری از اسد نوشت: ایران، روسیه و چین پشت سوریه را خالی نمیکنند.