ایمیدرو به جای کارخانه‌داری، کارخانه‌سازی کند

به گزارش افکارنیوز به نقل از شاتا، مهدی غضنفری در مراسم معارفه و تودیع مدیران قبلی و جدید سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران ( بدون حضور خبرنگاران) تاکید کرد : ایمیدرو باید به عنوان یک سازمان اجرایی اشتغالزایی ، ایجاد فرصت های بیشتر برای تولید ، افزایش صادرات و سرمایه گذاری بیشتر را کار اصلی خود قرار دهد که درغیر این صورت راه به بیراهه رفتن است .

وی از مدیر عامل جدید ایمیدرو خواست هرچه زودتر به ارایه جدولی ساده اما کامل در باره وضعیت کنونی این سازمان و موقعیت آن براساس سیاست های اعلام شده در سال تولید ملی در پایان امسال اقدام کند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت این جدول باید به موضوعاتی چون میزان تامین منابع مالی از منابع مختلف برای پروژه ها، چگونگی ایجاد ظرفیت های جدید تولید، رقم صادرات و میزان فروش بپردازد.

از نظر غضنفری، ایمیدرو یک سازمان توسعه ای است و در هر مقطع از تاریخ صنعتی کشور ضمن انجام ماموریت های همیشگی خود ماموریت های ویژه ای هم دارد به عنوان مثال در شرایط حاضر باید حتی الامکان از عملیات کارخانه داری و مدیریت تولید گذر کرد و به کارخانه سازی و مدیریت بهره وری روی آورد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه، در ایمیدرو تنها با یک سازمان و نهاد فنی مواجه نیستیم، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم برخی مسائل در موضوعات فنی همچون سرمایه گذاری، پروژه، معدن، اکتشاف، خرید و فروش پنهان شود و کار کردن را سخت کند.

وی همچنین از " فریدون احمدی " مدیرعامل جدید ایمیدرو به عنوان فردی آشنا به امور اجرایی نام برد و گفت: وی تاکنون پروژه های بسیاری را با موفقیت مدیریت کرده، با موضوع سرمایه گذاری و بنگاه داری به خوبی آشنا است و به عنوان رییس هیات مدیره مس و مسئولیت پیشین او در معاونت پارلمانی مجلس با مسائل تخصصی و اجتماعی به خوبی آشنا است.

غضنفری با قدردانی از خدمات " وجیه اله جعفری " در دوران سرپرستی ایمیدرو، گفت: وی در یک شرایط خاصی سکان دار این سازمان بوده و با کمک و بهره گیری از تجربه او می توان کارها را به سرعت به جلو برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه باید در مسیر دستور رهبری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قدم برداریم، ادامه داد: این سازمان باید در اشتغالزایی موثر باشد و کار توسعه ای - اقتصادی کند.

غضنفری ادامه داد: ایمیدرو باید یک سازمان توسعه ای - اقتصادی با نگاه خصوصی باشد و دراین سازمان کار حرف اول را بزند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۵۷ میلیارد تن ذخایر معدنی در کشور و اینکه از این میزان تنها ۳۰۰ میلیون تن استخراج می شود، گفت: باید برای به اتمام رساندن طرح های نیمه تمام عزم خود را جزم کنیم.

غضنفری وجود بیش از حدود ۴۰ شرکت زیر مجموعه ایمیدرو را مورد توجه قرار داد و افزود: این سازمان گسترده می تواند با جذب منابع مالی جدید فرایند حرکت سریع تر را که نیازمند نگاهی متفاوت است، ادامه دهد.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به اخذ مصوبه استانی در استان خراسان رضوی مبنی بر سرمایه گذاری برای تولید ۲۰ میلیون تن کنسانتره و گندله از منابع معدنی، ذخایر معدنی خواف سنگان این سرمایه گذاری باید هرچه سریع تر توسط مدیریت جدید عملیاتی گردد.

غضنفری افزود: از ایمیدرو نتظار می رود در مورد سایر پروژه های نیمه تمام و ذخایر معدنی موجود هم همانند معدن خواف با سرعت و با دقت عمل شود.

وی با اشاره به فعالیت های خوبی که در فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، شرکت ملی مس و سایر معادن انجام شده و همچنان در حال انجام است، از ایمیدرو خواست تا با پیگیری مشکلاتی چون عدم دریافت به موقع ارز، مشکل ماشین آلات و وضعیت کالا در گمرک سرعت عملیات پروژه ها را بالاتر برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقداست: ایمیدرو نه تنها باید نسبت به پروژه ها، طرح های و صنایع معدنی دولتی حساس بوده و آنها را پیگیری کند، بلکه باید نسبت به همه فعالیت های معدنی معدن کاران و صنایع معدنی بخشی خصوصی و جذب سرمایه گذاران حائز شرایط برای آن بخش و حل مشکلات آنها برنامه پیگیرانه داشته باشد.

به گفته غضنفری، معدن همچنان موضوعی است که نیازمند معرفی و اطلاع رسانی بیشتری است تا هم مردم و هم سرمایه گذاران بیشتر با مزایای کار در این حوزه آشنا شوند و سرمایه های بیشتری به این سمت سوق پیدا کند.

وی همچنین با قدردانی از کارکنان ایمیدرو برای یاری مسئولان برای رسیدن به اهداف سال تولید ملی، افزود: از همکاران خود در ایمیدرو و همه کسانی که برای سربلندی انقلاب اسلامی تلاش خود را می کنند، سپاسگزارم.

در پایان این مراسم وزیر صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر ارایه حکم مدیرعاملی "فریدون احمدی " به وی ، با اهدا لوح تقدیر از خدمات "وجیه اله جعفری " در دوران سرپرستی ایمیدرو قدردانی کرد.