حال و هوای اردوی تیم ایران، وقتی که سهمیه المپیک پرید

به گزارش افکار نیوز به نقل از خبرآنلاین،بازیکنان ایرانی که بعداز باخت به استرالیا،برای شانس المپیکی شدن چرتکه می انداختند،تا یکی دوساعت قبل از مسابقه استرالیا با چین هم روی رفتن به المپیک حساب می کردند.


سعید معروف می گفت: «به دلم افتاده استرالیا می بازد. عجیب دلم برای برد چین روشن است. تا به حال این طور نبوده.» اما خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال به خوش شانسی استرالیایی ها ایمان داشت: «استرالیا خیلی خوش شانس است. دفعه قبل هم شانسی، شانسی سهمیه گرفت.»


امیر غفور می گفت: «حتی اگر استرالیا ۳ - ۲ هم ببرد، آن وقت دیگر ما شانسی برای گرفتن سهمیه نداریم. حتی برد ۳ – صفر هم کارساز نیست.» یکی دیگر از بازیکنان هم با خوش شانسی به این مساله نگاه می کرد: «به نظر من استرالیا می بازد.


چرا که چین هم برای رفتن به المپیک شانس دارد. پس می آید که ببرد.» فرهاد قائمی که انگار نمی خواست خیلی استرس داشته باشد گفت: «چاره اش یک خواب است. ما ناهار بخوریم و بخوابیم، نتیجه معلوم است.» هر چند او هم مثل بقیه نخوابیده بود. بحثشانس سهمیه آسیایی ها که به روز آخر کشیده بود، صبح هم نقل محفل ایرانی ها بود. سر صبحانه. محمد رضا داورزنی هم بحثآنها را می شنید.


او اما قبل از ترک میز به ملی پوشانش گفت: «هر اتفاقی افتاد مقابل ژاپن از اعتبار ایران دفاع کنید. شاید با برد استرالیا، سهمیه نگیریم اما من مصاحبه های بازیکنان ژاپنی را خواندم که گفته بودند برای انتقام باخت تهران با ایران بازی می کنند، پس شما هم باید با ژاپن بجنگید. بی انگیزه نباشید و از اعتبار والیبال ایران دفاع کنید. هر اتفاقی که می خواهد بیفتد. به هر حال شما سعی خود را کرده اید. اگر صلاح باشد سهمیه می گیرید اما اگر نه. باید دید چه حکمتی دارد.»


خولیو ولاسکو هم بعداز باخت دیروز به صربستان گفته بود برای فراموش کردن آن بازی تنها ۳۰ دقیقه فرصت دارند و البته این را هم اضافه کرده بود باید برای بازی متفاوت آماده شوند. او همان بعداظهر شنبه جلسه آنالیز را برای شاگردانش گذاشت. صبح امروز هم یک جلسه تمرینی خیلی جدی. اما قبل از رفتن تیم به تمرین شاید بابت همین بود که ملی پوشان هم در تمرین جدی بودند. البته خولیو ولاسکو آرژانتینی که قراردادش تا آخر این رقابتهاست چند دقیقه ای با شاگردانش صحبت کرد، آن هم دور از چشم خبرنگاران.

او مثل همیشه آنها را تمرین داد. انگارنه انگار شاید خبری از سهمیه نباشد. بازیکنان به محض رسیدن به هتل ترجیح دادند ناهار را بخورند تا با خیال راحت همزمان از سایت فدراسیون جهانی نتیجه بازی استرالیا با چین را ببینند. خیلی زمان نبرد. بالاخره نتیجه معلوم شد. استرالیا ۳ – چین صفر. پایان کار برای ایران. سکوت طبقه ۱۸ هتل کیوپلازای توکیو را گرفته بود. هیچ صدایی از اتاقها نمی آمد. فرهاد قائمی می گفت: «بچه ها نتیجه را که دیدند. همه توی خودشان هستند. تمام شد. دیگر سهمیه نداریم.» علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی که دلش می خواست در سومین حضورش، از مسابقه های انتخابی المپیک با دست پر برگردد و حتی به پرچمداری کاروان ایران در لندن هم دلخوش کرده بود گفت: «ما شایسته رفتن به المپیک بودیم اما نشد. باخت به استرالیا همه برنامه ها را بهم ریخت. آسیایی ها خودزنی کردند تا یک تیم از اروپا و یک تیم از اقیانوسیه سهمیه بگیرد. با این حال ما امشب به ژاپن احترام می گذاریم و با صد در صد آمادگی بازی می کنیم تا نشان دهیم شایسته رفتن به المپیک بودیم.»

به گزارش خبرآنلاین؛ بازیکنان ایرانی که بعداز باخت به استرالیا، برای شانس المپیکی شدن چرتکه می انداختند، تا یکی دوساعت قبل از مسابقه استرالیا با چین هم روی رفتن به المپیک حساب می کردند. سعید معروف می گفت: «به دلم افتاده استرالیا می بازد. عجیب دلم برای برد چین روشن است. تا به حال این طور نبوده.» اما خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال به خوش شانسی استرالیایی ها ایمان داشت: «استرالیا خیلی خوش شانس است. دفعه قبل هم شانسی، شانسی سهمیه گرفت.»


امیر غفور می گفت: «حتی اگر استرالیا ۳ - ۲ هم ببرد، آن وقت دیگر ما شانسی برای گرفتن سهمیه نداریم. حتی برد ۳ – صفر هم کارساز نیست.» یکی دیگر از بازیکنان هم با خوش شانسی به این مساله نگاه می کرد: «به نظر من استرالیا می بازد. چرا که چین هم برای رفتن به المپیک شانس دارد. پس می آید که ببرد.» فرهاد قائمی که انگار نمی خواست خیلی استرس داشته باشد گفت: «چاره اش یک خواب است. ما ناهار بخوریم و بخوابیم، نتیجه معلوم است.»

هر چند او هم مثل بقیه نخوابیده بود. بحثشانس سهمیه آسیایی ها که به روز آخر کشیده بود، صبح هم نقل محفل ایرانی ها بود. سر صبحانه. محمد رضا داورزنی هم بحثآنها را می شنید. او اما قبل از ترک میز به ملی پوشانش گفت: «هر اتفاقی افتاد مقابل ژاپن از اعتبار ایران دفاع کنید. شاید با برد استرالیا، سهمیه نگیریم اما من مصاحبه های بازیکنان ژاپنی را خواندم که گفته بودند برای انتقام باخت تهران با ایران بازی می کنند، پس شما هم باید با ژاپن بجنگید. بی انگیزه نباشید و از اعتبار والیبال ایران دفاع کنید. هر اتفاقی که می خواهد بیفتد. به هر حال شما سعی خود را کرده اید.


اگر صلاح باشد سهمیه می گیرید اما اگر نه. باید دید چه حکمتی دارد.»
خولیو ولاسکو هم بعداز باخت دیروز به صربستان گفته بود برای فراموش کردن آن بازی تنها ۳۰ دقیقه فرصت دارند و البته این را هم اضافه کرده بود باید برای بازی متفاوت آماده شوند. او همان بعداظهر شنبه جلسه آنالیز را برای شاگردانش گذاشت. صبح امروز هم یک جلسه تمرینی خیلی جدی. اما قبل از رفتن تیم به تمرین شاید بابت همین بود که ملی پوشان هم در تمرین جدی بودند. البته خولیو ولاسکو آرژانتینی که قراردادش تا آخر این رقابتهاست چند دقیقه ای با شاگردانش صحبت کرد، آن هم دور از چشم خبرنگاران. او مثل همیشه آنها را تمرین داد. انگارنه انگار شاید خبری از سهمیه نباشد.

بازیکنان به محض رسیدن به هتل ترجیح دادند ناهار را بخورند تا با خیال راحت همزمان از سایت فدراسیون جهانی نتیجه بازی استرالیا با چین را ببینند. خیلی زمان نبرد. بالاخره نتیجه معلوم شد. استرالیا ۳ – چین صفر. پایان کار برای ایران. سکوت طبقه ۱۸ هتل کیوپلازای توکیو را گرفته بود. هیچ صدایی از اتاقها نمی آمد. فرهاد قائمی می گفت: «بچه ها نتیجه را که دیدند.

همه توی خودشان هستند. تمام شد. دیگر سهمیه نداریم.» علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی که دلش می خواست در سومین حضورش، از مسابقه های انتخابی المپیک با دست پر برگردد و حتی به پرچمداری کاروان ایران در لندن هم دلخوش کرده بود گفت: «ما شایسته رفتن به المپیک بودیم اما نشد.

باخت به استرالیا همه برنامه ها را بهم ریخت.آسیایی ها خودزنی کردند تا یک تیم از اروپا و یک تیم از اقیانوسیه سهمیه بگیرد.با این حال ما امشب به ژاپن احترام می گذاریم و با صد در صد آمادگی بازی می کنیم تا نشان دهیم شایسته رفتن به المپیک بودیم.