دادگستری فرانسه مریم رجوی را احضار کرد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، مریم قجرعضدانلو، سرکرده گروهک تروریستی منافقین به دلیل فعالیتهای تروریستی، نقض حقوق بشر، مجبور ساختن اعضای گروهش به خودسوزیهای پاریس در سال ۲۰۰۳ و صدها شکایت قربانیان این گروه تروریستی از وی، توسط دادگستری فرانسه احضار شد.

در همین ارتباط تعداد زیادی از قربانیان و اعضای پیشین و جدا شده از گروهک منافقین در حمایت از محاکمه رهبران این فرقه در مقابل کاخ دادگستری فرانسه حاضر شدند و با شعارها و پلاکاردهایی که در دست داشتند از این اقدام دادگستری فرانسه حمایت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، بر پایه این خبر تجمع کنندگان در مقابل دادگستری فرانسه به نمایندگی از طرف خانواده‌های اسیران این فرقه در پادگان اشرف و لیبرتی که هم اکنون درمقابل پادگان اشرف تحصن کرده‌اند و هم‌چنین خانواده‌های اعضای کشته شده به دست سرکردگان این گروهک، خواستار پیگرد قانونی سایر رهبران این فرقه شدند.

در هنگام تجمع انجمن‌های مدافع حقوق بشر ده‌ها نفر از اعضای فرقه منافقین با اقدامات خرابکارانه سعی کردند تا مانع فعالیت تجمع‌کنندگان شوند که این توطئه با اقدام به موقع پلیس فرانسه خنثی شد.

پیش از این نیز دادگستری فرانسه، محمد سید المحدثین و مهدی ابریشمچی را به دلیل شرکت در فعالیتهای تروریستی به دادگاه فراخوانده بود.