به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، روز گذشته رئیس اتحادیه نان فانتری در گفتوگو با فارس قیمتهای جدید نان و آرد در تهران را اعلام کرد.

جواد کرمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: قیمت جدید نان سنگک در استان تهران ۶۰۰ تومان، نان بربری ۵۰۰ تومان، نان تافتون ۳۰۰ تومان و نان لواش ۱۶۰ تومان تعیین شده است.

رئیس اتحادیه نان فانتری گفت: قیمت آرد ۲۱ درصد ۶۱۰ تومان، آرد ۱۸ درصد ۵۹۰ تومان، آرد ۱۵ درصد ۵۸۵ تومان و آرد ۱۲ درصد ۵۷۰ تومان اعلام شده است.

وی افزود: قیمت نان فانتزی متناسب با نان سنتی افزایش قیمتی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد داشت.

پیش از این قیمت نان سنگک ۵۰۰ تومان، قیمت نان بربری ۳۷۵ تومان، قیمت نان لواش ۱۲۵ تومان و قیمت نان تافتون ۲۵۰ تومان بوده است.

افزایش امروز قیمت نان سومین مرحله از افزایش قیمت پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها است.



در پی افزیش قیمت نان، فرزین دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها گفت: افزایش قیمت نان مربوط به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت و قیمت گذاری اعمال شده از سوی ستاد تنظیم بازار است و ربطی به هدفمندسازی یارانه ها ندارد.

وی ادامه داد: زمانی که موضوع نان در ستاد هدفمندی یارانه ها مطرح شد ما کل یارانه مربوط به نان را حذف و قیمت فروش آن را با قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان توسط دولت برابر کردیم ضمن آنکه دولت هم گندم خریداری شده به همان قیمت خرید را به آسیاب ها می فروشد.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها با بیان اینکه علت افزایش قیمت نان مربوط به افزایش خرید تضمینی گندم کشاورزان توسط دولت در سال جاری است اظهار داشت: امسال وزارت بازرگانی براساس افزایش قیمت خرید تضمینی گندم کشاورزان توسط دولت اقدام به افزایش قیمت فروش کرده است که این موضوع هیچ ربطی به اجرای هدفمندی یارانه ها ندارد.



درحالی فرزین افزایش قیمت نان را با بحثهدفمندی یارانه ها بی ارتباط می داند که امروز برخی نمایندگان مجلس در صحن علنی به افزایش قیمت نان از سوی دولت اعتراض کردند.

قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس نسبت به افزایش ۳۰درصدی قیمت نان توسط دولت انتقاد کرد و گفت: دولت می‌خواهد برای خرید گندم، مبلغ مورد نیاز را از حلقوم کارگران و مردم مستضعف و فقرا بیرون بکشد.

وی در تذکری آیین‌نامه‌ای ضمن اعتراض به افزایش ۳۰درصدی قیمت نان، اظهار داشت: حقوق کارگران ۳۰درصد افزایش نیافته که قیمت نان ۳۰درصد افزایش یافته است.

وی افزود: دولت پولی که برای خرید گندم‌های خارجی اختصاص می‌دهد را اگر به کشاورزان داخلی اختصاص دهد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

قاضی‌پور در خاتمه با بیان اینکه با فشار مجلس قیمت تضمینی خرید گندم تنها ۶درصد افزایش یافت اما دولت امروز قیمت نان را ۳۰درصد بالا برده است، گفت: دولت می‌خواهد برای خرید گندم، پول مورد نیاز را از حلقوم کارگران و مردم مستضعف و فقرا بیرون بکشد.



علیرضا محجوب نماینده مردم تهران نیز درباره افزایش قیمت نان گفت: با وجود آنکه مسئولان تضمین کرده‌اند که یارانه برای نان وجود دارد اما برای افزایش یارانه آن تلاشی نکرده‌اند لذا سفره ۱۵میلیون نفر تهدید می‌شود.

وی امروز یکشنبه در نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه گرانی و تورم در رأس مشکلات کارگران و کشاورزان و اقشار ضعیف قرار دارد، اظهار داشت: همه نمایندگان و مردم در جریان افزایش اجاره بهای مسکن هستند.

محجوب ادامه داد: امروز افزایش قیمت مسکن به گونه‌ای است که باید گفت وای به حال مستأجران و افراد فاقد مسکن که این روزها بی‌کس‌ترین افراد هستند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: با وجود آنکه گرانی صرفاً به موضوع مسکن محدود نمی‌شود اما موضوع مهم‌تر از آن گرانی نان است که جای تأمل خاصی دارد.

وی یادآور شد: نان اصلی‌ترین خوراک کارگران، کشاورزان و اقشار محروم است‌ لذا باید پرسید مسئولان با چه جسارتی به صورت غیر مستقیم از افزایش قیمت نان دفاع کرده و درباره آن اظهار بی‌تفاوتی می‌کنند.

محجوب تصریح کرد: آیا این دسته از مسئولان از گرسنگی چیزی نمی‌دانند؟ آیا باید فقرا نان خشکیده و غذای گندیده اغنیا را از این به بعد مصرف کنند؟

نماینده مردم تهران گفت: با وجود آنکه مسئولان تضمین کرده‌اند که یارانه برای نان وجود دارد اما برای افزایش یارانه تلاشی نکرده‌اند لذا باید گفت آنها درد گرسنگان را ندارند و در واقع این امر سفره ۱۵میلیون نفر را تهدید می‌کنند.

وی اظهار داشت: آنها با چه جسارتی افزایش ۳۰درصدی قیمت نان را میپذیرند، لذا انتظار بود مجلس به جای مباحث کلی اقتصادی گرانی قیمت نان و مسکن را در دستور کار خود قرار میداد. این بیتوجهی تا کی قرار است ادامه یابد؟