اوباما افشای اسنادحمله رایانه‌ای به ایران را رد کرد

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه ایندیپندنت نوشت: "باراک اوباما" ضمن انکار اتهامات وارده بر وی مبنی بر آنکه کاخ سفید عمداً اطلاعات محرمانه امنیت ملی درباره حمله ویروس رایانهای به ایران را فاش کرده، تصریح کرد که چنین اتهاماتی "اهانت آمیز" و "اشتباه" است.

وی متعهد شد که تحقیقات لازم را در خصوص منابع افشاسازی اسناد مشارکت آمریکا در حمله سایبری به ایران و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مظنونین انجام می‌دهد.

اوباما در این خصوص اعلام کرد: این ایده که کاخ سفید عمداً اطلاعات محرمانه امنیت ملی را فاش کرده، اهانت آمیز است.

ساعاتی پس از این اظهارات اوباما، " اریک هولدر " دادستان کل آمریکا، دو دادستان را برای انجام برخی تحقیقات در خصوص افشای غیرقانونی اطلاعات محرمانه منصوب کرد.

مقالات خبری اخیر حاوی جزئیاتی از مشارکت آمریکا در حمله ویروس رایانه‌ای به برنامه هسته‌ای ایران بوده است و در این اسناد افشا شده، اوباما به عنوان فرمانده اصلی این امور معرفی شده است و جمهوری‌خواهان می‌گویند که افشای این اسناد یک اقدام هماهنگ شده بوده تا وجهه اوباما را به منظور پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا بهبود بخشد.

اوباما در واکنش به انتقادات جمهوریخواهان گفت: ما با مسائلی روبرو هستیم که به امنیت و ایمنی مردم آمریکا، خانوادههای ما و کارکنان نظامی و همپیمانان ما مرتبط است و ما این مسائل را به بازی نمیگیریم.