به گزارش افکارنیوز به نقل از روزگارنو، یک متخصص تغذیه ترکیه ای تبار تصاویری را از وعده های غذایی ورزشکاران المپیک در هر حرفه ای به طور جداگانه منتشر کرده است.

به عقیده وی این کار برای افرادی که دارای حافظه تصویری هستند به شدت مورد نیاز و مفید بوده تا بتوانند با انواع غداهای پرانرژی و نیرودهنده ولی در عین حال سبک و غیر حجیم آشنا شوند و از آنها در وعده های غدایی خود نیز استفاده کنند.

حسن دیگر این کار آگاه کردن مردم است. چرا که بسیاری از افراد می پندارند که ورزشکاران غذاهای خیلی چرب و زیاد و حجیم می خورند تا بتوانند ورزش کنند. عده ای دیگر نیز تصور می کنند ورزشکاران از صبح تا شب فقط آب می خورند و مقداری سبزیجات تا سبک باشند و بتوانند ورزش کنند.

برای اینکه همه تصورات غلط از بین برود از یک زن تکواندو کار ترکیه شروع می کنیم:


او یک ورزشکار حرفه ای در زیمنه تکواندو است. نامش نور تاتار بوده، ۲۰ سال سن داشته و ساکن آنکارا است.
در تصاویر زیر او را در مقابل وعده های غذایی اش در طی یک روز مشاهده می کنید.

وی برای اولین بار است که می خواهد در المپیک شرکت کند و برای رسیدن به وزن ایده آل خود کالری مصرفی روزانه اش را تا حد ۱۵۰۰ کالری کاهش داده است.


ورزشکار بعدی یک مرد جوان وزنه بردار است. نامش مته بینای بوده، ۲۷ سال سن داشته و اکنون ساکن آنکارا است.

او یکی از برترین های این رشته در ترکیه است. میزان کالری مصرفی روزانه اش بالغ بر ۳۵۰۰ کالری است. شبها قبل از خواب ۲ لیوان آب می نوشد و در طی روز مقداری نیز دسر شیرین میل می کند و چند وعده غذایی گوشت قرمز مصرف می کند.

تصمیم دارد چند روز به شروع بازیهای المپیک مانده، به عنوان مکمل رژیم غذایی قرص های ویتامین و نوشیدنی های انرژی زا بخورد.
او را در مقابل میز غذایش مشاهده می کنید.


او دونده دو ۸۰۰ متر و منتخب برای بازیهای المپیک است. نامش مرو آیدین بوده، ۲۲ سال سن دارد و اکنون در آنکارا مستقر است. برای اولین بار است که می خواهد در المپیک شرکت کند.

تحت یک رژیم بسیار دقیق بوده وروزانه ۳۰۰۰ کالری دریافت می کند. به گفنه او باید ها و نباید های خوردنی برایش خیلی مهم است.
وعده های غذایی او را در مقابلش می بینید.


او یکی از بهترین ورزشکاران پرتاب نیزه دنیاست. نامش فتیح آوان بوده، ۲۳ سال سن دارد و ساکن آنکارا است.



او در سال ۲۰۱۲ دومین برنده مسابقات پرتاب نیزه دنیا شد. او نیز تحت یک رژیم غذایی دقیق بوده و روزانه کمتر از ۳۵۰۰ کالری دریافت می کند. بیشتر از مواد طبیعی تغذیه کرده و خودش اعتقاد دارد این مواد غذایی بهترین های یک رژیم هستند.

او یک کشتی گیر زن است. نامش الیف جاله یسیلیرماک بوده، ۲۶ سال سن دارد و ساکن ترکیه است.

او روزانه ۳۰۰۰ کالری دریافت می کندو مجاز به خوردن گوشت قرمز نیست. به جای آن در مصرف ماهی آزادانه عمل می کند. او در روز حداقل ۵ لیتر آب می نوشد.
تصویری از وعده های غذایی اش را مشاهده می کنید.


و اما ورزشکار آخر نیز یک تکواندو کار اما مرد است. نامش بهری تانریکولو بوده، سنش ۳۲ سال است و ساکن آنکارا است. او تاکنون ۳ با قهرمان جهان شده است و مدال نقره المپیک را نیز دارد. هدفش در این دوره از بازیهای المپیک تنها مدال طلا است.

روزانه ۳۰۰۰ کالری دریافت می کند و از همین الان مکملهای غذایی، مولتی ویتامین ها و نوشیدنی های انرژی زا مصرف می کند.