به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، خبرگزاری رسمی تونس یکشنبه شب اعلام کرد شورشیان سابق زواره کنترل گذرگاه مرزی راس جدیر را به دست گرفته بودند اما نیروهای دولتی لیبی برای پس گرفتن کنترل این گذرگاه شنبه شب عملیاتی را تدارک دیدند و موفق شدند شورشیان را از این گذرگاه بیرون برانند.
این منبع افزود گذرگاه مرزی راس جدیر در خاک لیبی در حال حاضر بسته شده و تدابیر امنیتی شدیدی در آن به اجرا گذاشته شده است به طوری که تنها محموله های فوری و آمبولانسها اجازه عبور از آن را دارند.
خبرگزاری تونس همچنین افزود یک گروه از تظاهر کنندگان تونسی که آزادی ده تونسی بازداشت شده در جریان این درگیریها را خواستار شده بودند، در گذرگاه راس جدیر تجمع کردند و مقامات تونس هم به نوبه خود برای کنترل اوضاع این گذرگاه را بسته اعلام کردند.
این منبع افزود صف طویلی از خودروها و عابران در گذرگاه مرزی راس جدیر در خاک تونس تشکیل شده است. راس جدیر تنها گذرگاه میان تونس و لیبی محسوب می شود.
حوادثامنیتی و درگیریها در ماههای اخیر چندبار موجب بسته شدن گذرگاه راس جدیر شده است. راس جدیر به خاطر حجم تبادل کالا و تردد زیاد افراد و خودروها یک منطقه مرزی بسیار حساس میان تونس و لیبی است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، ساکنان مناطق جنوبی تونس که در مجاورت مرزهای لیبی قرار دارند از طریق تجارت با شهرهای مرزی لیبی زندگی می کنند و هر ساله حدود یک میلیون نفر از لیبی برای تفریح یا درمان به تونس سفر می کنند.