آمریکا به منافقین هشدار داد کمپ اشرف را تخلیه کند

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از رویترز نوشت: وزارت خارجه آمریکا از گروهک منافقین خواست تا تخلیه کمپ اشرف را از سر گرفته و طبق اعلام دولت عراق به یک ساختمان نظامی آمریکا منتقل شوند تا اینکه نهایتا از عراق اخراج شوند.

" ویکتوریا نولاند "، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تعطیلی مسالمت‌آمیز کمپ اشرف قابل حصول است. باید بطور سازنده با پیشنهادهای سازنده برخورد کرد، نه با امتناع یا پیش شرط برای تعامل از طریق گفت‌وگو.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که فرآیند تخلیه کمپ اشرف با بن بست روبرو شده و منافقین ارتباط خود را با دولت عراق کاهش داده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: رهبران این گروه تصور می‌کنند که وزیر خارجه[آمریکا] آنها را از لیست تروریستیخارج خواهد کرد. این تصور اشتباهی است.

یک مقام ارشد دیگر آمریکا نام وی نیز فاش نشد گفت: ما بر این باوریم که اگر آنها تصور میکنند که دولت عراق به آنها اجازه خواهد داد تا به عنوان یک سازمان شبهنظامی در عراق باقی بمانند، شدیدا دچار اشتباه هستند. اگر آنها بیش از حد مطمئن هستند، باید بدانند که اشتباهی بسیار جدی مرتکب میشوند.