به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، در ادامه ناامنی ها در شمال لبنان، این بارساكنان اردوگاه 'نهرالبارد' كه شبه نظامیان القاعده در این اردوگاه فلسطینی نفوذ زیادی دارد، درجریان مراسم ترحیم دو كودك كشته شده در درگیری های روز جمعه، مجددا با ارتش لبنان درگیر شده و نتیجه این درگیری مسلحانه، منجر به بازگشت بحران به این اردوگاه فلسطینی شد.

تعدادی از ساکنان این منطقه، غروب روز جمعه گذشته به بهانه توقیف موتور سیکلت یکی از ساکنان این اردوگاه به ایستگاه ایست و بازرسی ارتش لبنان حمله کردند و تعدادی از نظامیان لبنانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند که به دنبال این حادثه، ارتش بر روی مهاجمان فلسطینی آتش گشود و دامنه این درگیری بالا گرفت و بر اثر آن سه تن از جمله دو کودک فلسطینی کشته شدند.

اما در همین ارتباط روز دوشنبه، مجددا عده ای از جوانان فلسطینی به نظامیان ارتش لبنان حمله کرده و اکثر خیابانهای منتهی به این اردوگاه را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند.

ارتش در حال حاضر نیروهای خود را در منطقه مستقر کرده و برای بازگشت شرایط به حالت عادی با فلسطینیان وارد مذاکره شده است.

سران فلسطینی با اشاره به اختناق پنج ساله در این اردوگاه، خواستار محاکمه و مواخذه عاملان شلیک به مردم عادی هستند.

به گفته آنها، فلسطینیان با ارتش لبنان در یک جبهه و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی می جنگند، اما این موضوع موجب نمی شود که مورد حمله نظامیان لبنانی قرار گیرند.

نیروهای ارتش لبنان در سال ۸۶ توانستند پس از سه‌ ماه در گیری نظامی با شورشیان گروه سلفی ' فتح‌الاسلام ' کنترل کامل اردوگاه پناهندگان نهر‌البارد را در اختیار بگیرند.

در جریان درگیری‌های مسلحانه سه ماهه بین نیروهای ارتش لبنان و شبه نظامیان فلسطینی مستقر در نهرالبارد ۱۵۷ سرباز لبنانی و ۱۳۱ شبه‌ نظامی کشته شدند. همچنین ۴۲ شهروند غیرنظامی نیز در این ارتباط جان خود را از دست دادند.

در عین حال فلسطینیان ساکن در جنوب لبنان هم که از کشته شدن هم وطنان خود عصبانی هستند، راههای منتهی به اردوگاه عین الحلوه را مسدود کرده و به سوی نظامیان ارتش لبنان سنگ پرتاب کردند.

ارتش در بیانیه ای از فلسطینیان خواسته است تا آلت دست جریانهای سیاسی نشوند.