فروش وام مسکن درآمدزا شد!!

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، عليرغم كاهش تعداد معاملات و ركود شديد در بازار مسكن، در آغاز فصل نقل و انتقالات، دلالان وام مسكن قيمت خريد و فروش آن را افزايش دادهاند.

به گفته این دلالان هر چند معامله درحال حاضر به خصوص در بخش خرید و فروش مسکن کم است ولی از حدود ۱۰ روز قبل به علت نقل و انتقالات برای خرید خانه قیمت وام‌ها افزایش یافته است.

قیمت هر وام ۱۸ میلیون تومانی مسکن درحال حاضر دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت هر وام ۲۰ میلیون تومانی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که این رقم‌ها براساس تامین ضامن از سوی دلالان افزایش می‌یابد.

به اعتقاد کارشناسان در کلان‌شهرهایی نظیر تهران که قیمت واحدهای مسکونی در هر شرایطی کمتر از صد میلیون تومان نیست این وام‌ها تنها ۱۰ درصد از قیمت یک خانه را پوشش می‌دهند و به دلیل کم بودن میزان آن نمی‌تواند در خرید خانه‌ای در کلان‌شهرها تاثیرگذار باشد.

براساس اين گزارش، عليرغم اينكه شاهد كاهش شديد حجم معاملات در فصل نقل و انتقالات هستيم و عليرغم اين كه متقاضيان هم براي خريد مسكن و هم براي پرداخت وديعه و اجارهبها در شرايط مالي مناسبي به سر نميبرند ولي افزايش نرخ اجارهبها و قيمت مسكن و همچنين وام آن اين تصوير ذهني ايجاد ميكند كه مالكان افزايش قيمتها را در اين فصل را يك رويه ميدانند كه هر ساله بايد رخ دهد.