افزایش۲۵درصدی قیمت سیگارهای تولید داخل

به گزارش افکارنیو ز به نقل از ايسنا، در حالي كه طي چند هفته گذشته قيمت بسياري از اقلام غذايي و آشاميدني با افزايش مواجه شده، برخي از فعالان بازار پيشبيني كردهاند كه قيمت سيگار توليد داخل نيز ظرف روزهاي آينده حدود ۲۵ درصد افزايش خواهد يافت. اين در حالي است كه فعالان بازار اقدام احتمالي شركت دخانيات ايران در افزايش قيمت سيگارهاي توليد داخل را براي بازار سيگار كشور بسيار مضر توصيف ميكنند.

در حال حاضر سیگارهای تولید داخل رقابت تنگاتنگی با سیگارهای قاچاق در بازار کشور داشته و هر یک از این محصولات تلاش می‌کنند با کنار زدن رقیب سهم خود را در بازار افزایش دهند. شرکت دخانیات ایران تاکنون درباره احتمال افزایش قیمت سیگارهای تولید داخل اظهارنظری نکرده، اما این شرکت در عین حال بر افزایش حجم تولیدش در سال جاری تاکید کرده است.

در همین حال تازه‌ترین آمار گمرک ایران حاکی از افزایش پنج درصدی واردات سیگار به کشور در دو ماه نخست سال جاری است. براین اساس در مدت زمان یادشده بالغ بر ۱۶ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار سیگار به وزن ۱۴۶۷ تن وارد کشور شد.

سوئیس، کره‌جنوبی و امارات سه مبدا اصلی واردات سیگار به کشور در دو ماه نخست امسال بودند. سوئیس به تنهایی سهمی معادل ۷۲ درصد از کل واردات سیگار به ایران را در سال جاری به خود اختصاص داد.

به گزارش ايسنا، مصرف سالانه سيگار در ايران سالانه بيش از ۶۰ ميليارد نخ بوده كه بخش قابل توجهي از اين نياز از طريق قاچاق تامين ميشود.