به گزارش افکارنیوز به نقل ازسایت گل ،تکلیف گروه سوم رقابتهای یورو ۲۰۱۲ نیز در دل حاشیههای بسیاری رقم خورد. در شبی که شاهد صعود نهچندان مقتدرانهی اسپانیا و ایتالیا از گروه سوم این رقابتها بودیم ، شاهد حواشی قابل توجهی نیز بودیم ، حاشیههایی که شاید دنبال کردنشان برای هواداران اسپانیا و ایتالیا حکم یک نوشیدنی خنک و دلنشین بعد از فعالیتی سخت را داشته باشند.





کرواسی شایسته، هوادارانی ناشایسته

شاید در پایان مسابقات امروز، بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران فوتبال کرواسی بر این عقیده باشند که کروات‌ها هم در زمین باختند و هم خارج از مستطیل سبز. این امر زمانی بیش از پیش قوت می‌گیرد که صاحب‌نظران تلویزیون کرواسی، پس از مشاهده‌ی آتش‌بازی جمعی از هواداران هم‌وطن خود، با حالاتی خشمگین، آن‌ها را احمق‌هایی لقب دادند، که از عوامل رسوایی کرواسی می‌باشند.

دخالت پیکه، عصبانیت ایکر

اسپانیا با درخشش ایکر مقدس توانست در شبی که خبری از تیکی تاکای ناب نبود، کرواسی شایسته را شکست دهد و به عنوان تیم نخست گروه به مرحله‌ی بعد صعود نماید. اما اسپانیا را تنش‌هایی همراهی می‌کرد که از جمله عوامل اصلی افت قهرمان جهان در این مسابقه بود. خروج‌های موفق کاسیاس در چند صحنه با دخالت پیکه بی‌نتیجه ماند تا کاسیاس از این امر به ستوه آید.

نیمکت داغ، بیسنته‌ی بی‌قرار

نیمکت ماتادورها از همان ابتدا برای بیسنته گرم و آتشین بود تا سرمربی تیم قهرمان جهان برای هدایت شاگردانش، نیمکت را رها کند. در این زمان بود که حضور در منطقه‌ی فنی تنها چیزی بود که می‌توانست دل‌بوسکه را کمی آرام‌تر سازد. اما عدم حصول نتیجه در دقایق ابتدائی بازی سبب شد تا منطقه‌ی فنی نیز برای بیسنته پرحرارت گردد و او را وادار به عکس العمل نماید. تنها لحظاتی که بیسنته را آرام دیدیم، لحظاتی بود که زمینه‌ساز شوت کردن بطری پلاستیکی آب توسط او شد. سرمربی ماتادورها در این بازی نشان داد آن‌چنان هم نشان می‌دهد از شاگردان خود مطمئن نیست، او بارها برای ارتباط با بازیکنان خود منطقه‌ی فنی را نیز پشت سر گذاشت و در نهایت برداشتن بطری‌های آب را بهانه کرد. با این شرایط به نظر می‌رسد این حاشیه‌ها برای بیسنته در مرحله‌ی حذفی جدی‌تر و بیش‌تر دنبال شود.

کت، کراوات، فریاد

در طرف دیگر بلیچ به شدت تحت تاثیر جو مسابقه قرار گرفته بود و گویی به شدت حرارت آن را حس می‌کرد، او که ابتدا کاملا رسمی در کنار زمین قرار گرفته بود، ابتدا کتش را کنار گذشت و در ادامه کراوات خود را. فریادهای او بر سر مدافعانش هواداران حاضر در ورزشگاه را نیز از استرس و نگرانی او مطلع ساخت، اما بلیچ امشب در آتش اتفاقات فوتبال سوخت و در عین شایستگی تیمش را حذف شده دید.

هواداران ستاره، ستارگان بی نشانه

امشب هواداران اسپانیا بیش از همه ستاره بودند، هوادارانی که همواره در تشویق ستاره بودند و امشب نیز با تشویق‌ها و حمایت‌های ویژه‌ی خود توانستند الهام‌بخش پیروزی برای ستارگان ملی خود باشند. این هواداران مشوق به دنبال یک شعار بودند، ورزش آری، خشونت نه. این هواداران که با زدن طبل در کانون توجهات قرار گرفته بودند، توانستند سایر تماشاگران را نیز با خود هم‌صدا نمایند و ریتمی خاص در ورزشگاه برقرار سازند.

داف در باشگاه صدتایی‌ها

امشب شب رویایی اما تلخ دیمین داف بود، داف برترین لحظات این تورنمنت را بی‌شک لحظاتی انتخاب خواهد کرد که در هنگام خواندن سرود ملی ایرلند هدایت تیم ملی خود را در مستطیل سبز برعهده داشت. داف امشب درحالی صدمین بازی ملی خود را انجام داد، که کاپیتانی را بسیار در قامت خود شایسته می‌دید.

تراپاتونی به پراندلی و شاگردانش رخصت داد

درحالی‌که جیووانی تراپاتونی بسیار تاکید داشت که ایتالیا را به هیچ عنوان حریف ایرلند در این گروه تلقی نمی‌کند، امشب هدف اصلی تیمش را متوقف کردن ایتالیا نامید، کاری که هیچ‌گاه موفق به انجام آن نشد. تراپاتونی چه بخواهد چه نخواهد حکم صعود تیم ملی کشورش را به امضا رساند، پیرمرد صاحب کارنامه در سری آ، امشب برای آتزوری پلی به سوی تولد دوباره به عنوان یک ابرقدرت در فوتبال اروپا و دنیا بود.

گل کاسانو و شکستن سد عمو تراپ

گل کاسانو پلی برای صعود و پتکی برای شکستن سدی به نام تراپاتونی بود. گل کاسانو، که سومین گل آتزوری در این تورنمنت بود، با شادی و خوشحالی بسیاری از سوی نیمکت‌نشینان تیم ملی ایتالیا همراه بود. ایتالیایی‌ها که در ۲۰ دقیقه‌ی اول با نگرانی خاصی بازی را دنبال می‌کردند و با حرکات پیرلو نیم‌نگاهی نیز به دروازه‌ی ایرلند داشتند، با زدن گل به یک‌باره بازی را در دست گرفتند و همچون سربازانی که در دروازه‌ی شهر رخنه‌ای یافته اند به آن حمله‌ور شدند تا بیش از پیش آن را تهدید سازند. دی‌ناتاله آنقدر پرجنب و جوش بود که گویی عزم را برای زدن گل جزم ساخته است. در مجموع شاگردان پراندلی با زدن گل وشکستن سد عمو تراپ، راهی دور بعد شدند. گروهی که با تساوی کرواسی برابر اسپانیا می‌توانست پیچیده گردد، با پیروزی‌های قاطع اسپانیا و ایتالیا به پایان رسید.

حذف با شایستگی و غرور

تیم ایرلند گرچه هر سه بازی خود در این تورنمنت را واگذار کرد، اما در مستطیل سبز تیم دست و پا بسته‌ای نبود و لحظات حساسی را خلق کرد، لحظاتی که سرشار از امید به آینده بود. این امید، این حس رضایت‌مندی از نوع فوتبال و سبک ارائه آن، همه و همه را می‌توان در پلاکارتی که در دست یکی از هواداران بود خلاصه کرد، " متشکریم ". در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که لیدجر برترین بازیکن ایرلند بود، که اقدام به تعویض پیراهن خود با بوفون نیز نمود.

شاید بیشترین شانس و اقبال نصیب تیمی باشد که با کمال شایستگی حذف گردد و رو سفید در مقابل هوادارانش باشد. امشب کرواسی از این موهبت برخوردار بود. تیمی که در نهایت شایستگی جنگید اما حذف شد و در میان استقبال هواداران خود رقابتهای این دورهی یورو را بدرود گفت. کاسیاس از جمله عوامل حذف کرواسی بود تا بیش از پیش نزد هواداران ماتادورها مقدس گردد.