گردو غباردرخوزستان به ۴۵برابرحدمجازرسید

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس ، با ورود توده جدید گرد و غبار شدت آلودگی گرد و غبار در خوزستان به بیش از ۴۵ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار از صبح امروز، گفت: غلظت گرد و غبار در ساعت ۶ صبح در اهواز ۵ هزار و ۶۰۰ میکروگرم بر مترمکعب(معادل ۳۷ برابر حد مجاز آلودگی هوا) و در دزفول ۳ هزار میکروگرم بر مترمکعب(معادل ۲۰ برابر حد مجاز آلودگی) بوده است.

شهریار عسکری افزود: در ساعت ۷ صبح امروز شدت ریزگرد‌ها در آبادان به ۵ هزار و ۲۰۰ میکروگرم بر مترمکعب(۳۴ برابر حد مجاز آلودگی) رسید. در ساعت ۸ صبح نیز آلودگی هوا در آبادان ۶ هزار و ۸۰۰ میکروگرم بر مترمکعب(معادل ۴۵ برابر حدمجاز) و اهواز ۴ هزار و ۸۰۰ میکروگرم بر مترمکعب(۳۲ برابر حدمجاز) گزارش شده است.

وی اظهار کرد: در ساعت ۹ صبح امروز نیز شدت آلودگی هوا در آبادان ۴ هزار میکروگرم بر مترمکعب(۲۶ برابر حد مجاز آلودگی)، اهواز ۳ هزار و ۷۲۰ میکروگرم بر مترکعب(۲۵ برابر حدمجاز) و در امیدیه به یک هزار و ۷۰۰ میکروگرم بر مترمکعب(۱۱ برابر حدمجاز) رسید.

بر اساس این گزارش، با وجودی که هوا‌شناسی خوزستان شامگاه دیروز در اطلاعیه‌ شماره ۴۰ خود اعلام کرده بود که با وقوع پدیده گرد و خاک و حرکت توده از عراق به سمت استان، از نیمه شب به تدریج بخش‌های شمال، شمال شرق، شمال غرب و جنوبی استان تحت تاثیر این پدیده قرار خواهد گرفت، اما استانداری خوزستان و فرمانداری اهواز در ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه در اطلاعیه‌ای ادارات این شهرستان اهواز را تعطیل و تعطیل و استانداری تعطیلی سایر شهرستان‌ها را بر عهده فرمانداران اعلام کرد. بر این اساس ادارات شهرستان‌های آبادان، ماهشهر، امیدیه، اندیمشک و دزفول نیز تعطیل اعلام شده‌اند. در این اطلاعیه آمده است که امتحانات دانشگاه‌ها برقرار است.

اعلام دیرهنگام تعطیلی در اهواز و شهرستان‌ها همیشه مورد اعتراض شهروندان بوده است.