اختلاف مسکو و واشنگتن درمورد ایران جدی نیست

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری نووستی نوشت: "دمیتری پسکوف" سخنگوی رئیسجمهوری روسیه بعد از ملاقات دوجانبه "ولادیمیر پوتین" با "باراک اوباما" رئیسجمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در مکزیک اعلام کرد که مقامات مسکو و واشنگتن در خصوص راه حل مسائل مربوط به برنامه هستهای ایران جدی نیست.

پسکوف روز گذشته در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد اختلاف مسکو و واشنگتن بر سر مسئله هسته‌ای ایران گفت: مواضع روسیه و آمریکا در این خصوص هماهنگ است و روسای‌جمهوری هر دو کشور خواستار عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای هستند و اختلاف دو کشور در خصوص نحوه برخورد با این مسئله جدی نیست.

سخنگوی پوتین همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص اتهام آمریکا به روسیه در مورد ارسال سلاح به سوریه اعلام کرد که در مذاکرات روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا کسی مسکو را به فروش سلاح به سوریه متهم نکرده است.

پسکوف با توضیح اینکه روسیه به تعمیر بالگردهایی مشغول است که مدت‌ها قبل به سوریه تحویل داده شده است، تاکید کرد: اگر منظور شما از تسلیحات نظامی، بالگرد است، روسیه اخیرا بالگردی به سوریه نفروخته است.

" ولادیمیر پوتین " رئیس‌جمهوری روسیه نیز در پایان مذاکراتش با همتای آمریکایی خود در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران اعلام کرد: ما در این دیدار در مورد مشکلات بین المللی، از جمله مناقشه سوریه صحبت کردیم و در بسیاری از موارد دارای نقطه مشترک هستیم و در خصوص تمامی مسائل قصد داریم به تماس‌های دوجانبه ادامه دهیم.

روسایجمهوری روسیه و آمریکا در پایان ملاقات روز دوشنبه خود در مکزیک بیانیه مشترک شش صفحهای را امضاء کردند که دربرگیرنده مواضع دو کشور در خصوص مسائل مختلف دوجانبه و بین المللی، از همکاریهای اقتصادی-بازرگانی وعضویت روسیه در سازمان تجارت جهانی گرفته تا مسائل مربوط به برنامه هستهای ایران، کره شمالی و اوضاع در خاورمیانه، از جمله سوریه است.