به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره روند مذاکرات ایران و ۱+۵ در مسکو در روز گذشته تأکید کرد: از اینکه کشورهایی که در سطح دنیا تصمیمات راهبردی را می گیرند ، در مقابل چند جوان اندیشمند، حزب اللهی ایرانی نمی توانند پاسخ درستی را بدهند، در تعجب هستم.

وی با اشاره به اینکه دنیا و مسلمانان در راهبر بودن این کشورها مشکوک باشند، اظهار داشت: غربی ها در مذاکرات وقت کشی می کنند و در مقابل پیشنهاد های برگرفته از مقررات NPT ایران پاسخ روشن و دقیقی ندارند.

حقیقت پور با بیان اینکه طرف غربی باید بر اساس آیین نامه های موجود ایران را به عنوان طرف هسته ای بپذیرد، گفت: وقتی ایران را به عنوان طرف هسته ای پذیرفتند، دیگر فرار از مذاکره، وقت کشی و واگذار کردن هر مذاکره به دور بعدی مفهومی نخواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد های ارائه شده از سوی ایران، دقیق، مشخص و قانونی است و اگر هرکدام از این پیشنهادات خارج از ضوابط بین المللی است، طرف غربی می تواند اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه هیأت مذاکره کننده غربی در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ ضعیف است، اظهار داشت: آنها قدرت تصمیم گیری ندارند و از مذاکرات فرار می کنند.

حقیقت پور با بیان اینکه تیم مذاکره کننده غربی حتی در مورد قوانین NPT نیز اطلاعات درستی ندارند، اظهار داشت: آنها باید بپذیرند که ایران حق غنی سازی اورانیوم بر اساس مقررات بین المللی را دارد و حتی اگر در این زمینه با کمبود دانش و تکنولوژی مواجه است باید از طریق کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی این کمبود جبران شود.

وی افزود: برخی از کشورهای غربی مسائل ما در مذاکرات را به موضوعات سیاسی خود مانند انتخابات گره می زنند و عدم اعتماد در رفتار آنها کاملا مشهود است.

حقیقت پور با اشاره به تأکید غربی ها بر ادامه تحریم ها بر علیه ایران، تصریح کرد: تحریم ها همان طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند تنها ما را نسبت به آنها بدبین تر کرده و هیچ تأثیری نداشته اند.

وی ضمن قدردانی از هیأت ایرانی مذاکره کننده برای ایستادگی بر منافع ملی ایران ، خطاب به طرف غربی گفت که باید عاقلانه تر تصمیم بگیرند و واقعیت های موجود در دنیا را بپذیرند.